Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 20 de febrer del 2019

AUTOESTOP V. REFLEXIONS AL CAP DE CERT TEMPS


Han passat sis anys des d’aquell fet que va marcar la meva vida. He de dir sincerament que no he trobat la pau. He recosit a trossos  la meva vida. Però sempre envoltada per una boira interior que emmascara els meus records.

Una anècdota és que uns dies després dels fets que em van convertir en una assassina, vaig trobar un bitllet de cinc-cents euros a la bústia de casa. Una agradable sorpresa que anava en un sobre, sense adreça i, amb una targeta que deia “Gràcies” i per signatura una “C”. Vaig comprendre perfectament qui l’enviava. Un comissari de policia que sabia qui era i què havia fet. Però, com abans amb la identitat del violador, preferia no saber-ho. Una gratificació? Tal vegada, un premi per matar un ésser viu, malgrat fos maligne? Tan barata és la vida d’una persona? O era al mateix temps una senyal que em recomanava no tornar-ho a fer? Aleshores la part positiva i la negativa que hi ha dins la ment humana va començar a sospesar que havia de fer. Una i l'altra em deien:
¾     Mira que bé, gaudeix-los. Fes un viatge. Compra't roba. Emborratxa't per esborrar males idees.
¾     No, no ho facis. Tot crim té la seva penitència. No pots fer disbauxes amb uns diners guanyats amb sang.
¾     Però que n'ets, de babau. Aquell individu no es mereixia res més. Pitjor ho hauria d’haver passat. Una mort lenta, cruel, amb tot el sadisme possible, no hauria reparat tot el mal que havia fet.
¾     Sí, però no pel nostre compte. Un tribunal l’hauria d’haver jutjat i condemnat a presó.
¾     Jo! Jo! Que n’ets d’innocent! Sí, t’ho dic a tu, part positiva. Què? Uns anyets de presó, pocs, ja que tenia força influències. Després a reprendre la seva bogeria. Tornar a fer el mateix terroritzant altres noies. Potser, fins i tot, encara ens perseguiria per venjar-se. Va ser el millor el que vam fer.
¾     El millor? Embrutar-se les mans de sang i tenir la buidor dins el cor? No ves que interiorment no sentim res.

Finalment, vaig donar el diners a una associació per la infància del tercer món. Llavors sí, que em vaig notar alleugerida.

Bé després d’aquesta picabaralla interior he de dir que vaig prendre de nou el meus estudis i vaig acabar Medicina. Ara treballo de metgessa en una ciutat amb port marítim. Port, no té res a veure amb costa, platja i mar. Son coses completament diferents. El barri és un d’aquests barris vells i antics on ha anat a parar totes les persones desplaçades de la ciutat. Quanta misèria i quanta ignorància.

Escoltar les meves malaltes, fa que m’aixequi de la cadira i em posi nerviosa. Quants maltractaments a les dones. Quants borratxos, drogoaddictes o simplement homes rancorosos, per no guanyar-se la vida, peguen les seves parelles per qualsevol minúcia. De vegades voldria agafar la navalla d’aquell dia i tornar-me una venjadora, però em continc. No puc ser el que no vull ser.

Em una d’aquestes nits de bogeria hospitalària vaig tenir una relació amb un home, portalliteres. Em vaig sentir malament. Segurament no havia de ser com va ser. Malgrat tot, no és cap mala persona. Tal vegada jo no estava preparada, després de tants anys allunyada dels homes i de tot sentit carnal. Nervis i desesperança. El veure que no podies curar la gent per manca de mitjans, no eren el millor llit per a qualsevol relació.

Ves per on, d’aquell moment tan simple vaig quedar embarassada. He tingut un fill, un nen. Una petita carn rosada que em somriu i demana la meva atenció.

No li fallaré. Penso educar-lo com a persona responsable i amant de tothom. Malgrat que la nostra relació va ser fortuïta l’home, el portalliteres, m’ha demostrat ser una persona com cal. Sense cap lligam, per ara, m’ajuda a 
pujar aquesta petita mostra d’un futur home com cal.

Enmig de la tempesta en moltes ocasions traspua l’escletxa de llum d’un raig de sol.

Miquel Pujol Mur