Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 6 de febrer del 2019

L’OSSET PIP


L’osset Pip està trist en un dia solejat de primavera. Les flors en el prat proper comencen a obrir els seus pètals. La neu només brilla a dalt del cims de les muntanyes. La grandma se’l mira i rient de les llàgrimes del seu nét li pregunta:
¾     Que et passà Pip? Per què plores?
¾     Grandmà, fa un dia molt bonic i jo voldria córrer amb bicicleta pel prat.
¾     Que dius Pip, un os en bicicleta ni que fos en un circ. Aquí a la naturalesa això no és fa.
¾     Però a mi m’agradaria córrer en una bicicleta petita. Per fa!
¾     Jo ho consultaré amb els teus pares. Ara a dormir.

El Pip en llevar-se mira al seu voltant i veu meravellat una bicicleta d’una roda. Sí, de les de circ dels equilibristes. Surt de l’habitació corrent i donant de passada un petó a la grandma.

Al cap d’una estona, un osset brut, amb el nas xafat i els genolls pelats entra, tira la bicicleta a un racó i se’n va plorant al quarto.
¾     Què t’ha passat nen?- pregunta la grandma.
¾     Que jo volia una bicicleta petita de dues rodes. Aquesta no em va bé. Em caic una i altra vegada. – respon ploriquejant.

Amb cara de llàstima la àvia diu.
¾     Parlaré amb els pares.

L’àvia va fer el possible per convèncer al pare ós però aquest si negà dient que això no era adequat per un ós lliure.

El Pip empipat va marxar tancant la porta de cop. Va marxar a la ciutat i ara treballa en un circ fent malabarismes en una bicicleta. Però recorda entremig de plors la casa del bosc, els consells de l’àvia, i també però amb grans plors, la llibertat de viure a la naturalesa.

No tot el que desitgem al posseir-lo ens dóna la felicitat.

Miquel Pujol Mur