Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 15 d’abril del 2019

FORMES DE TROBAR PARELLA


Em dic UK, i soc un ancestre vostre, ara ens anomeneu cromanyons, per tant penso que aquesta pregunta és capciosa i està carregada de molt mala intenció. Que s’ha de fer per tenir "nòvia", companya o parella. El meu pare m’ho va explicar força bé. Em va dir:

¾     Sincerament fill, jo a la teva mare un dia la vaig veure que venia de cercar aigua del pou. Vaig adonar-me que era forta i, a més somreia bé, tenia tota les dents ben posades, per tant era jove i podia arrossegar la galleda d’aigua i moltes més coses. Que la vida és molt soferta, pels humans. Aleshores em vaig dir, aquesta és la meva. Vaig apropar-me i li vaig dir:
¾     Noia! Tu, meva.

Em va mirar sorpresa i no va dir res. La vaig agafar de la mà i me la vaig emportar a casa i ja està. Ja tenia companya.
Jo vaig picar-me el pit i vaig preguntar-li
¾     Els seus pares, què?
¾   Com que el seu pare en tenia moltes, de filles, i no tantes, de galledes, l’endemà va venir a reclamar-me-la.
¾     A la mare?- vaig inquirir, preocupat per un malentès familiar.
¾     Nooo! La galleda.

Em vaig començar a preocupar això no podia ser així, tan fàcil. Jo mateix m'ho deia, mentre em rascava el cap i cercava alguna puça de sota el cabell i de sota les aixelles. Sabia que la mare protestava alguna vegada però, com que coneixia suficientment al pare, quan aquest s’aixecava i agafava la vara, la mare sempre callava.

Però jo estic molt, però molt amoïnat. A mi m’agrada una mossa d’aquests de la tribu dels que anomeneu neandertal. És maca i ferma, una mica més alta que les nostres xicotes. Tinc dubtes si serà tan soferta i tan treballadora però, com que encara en aquest temps la podré atiar un xic, crec que ho serà i servirà. Però, el seu pare em fa por. Me’l vaig trobar un dia i em va cridar per dir-me
¾     Veig que t’interessa la UE. Bona femella i complidora. Bona companya. Però tu ja saps, que ets dels altres.
¾     Què vol dir? Jo soc tan mascle com qualsevol dels vostres homes.
¾     Ja ho sé! Sinó ara, no en parlaríem. Però has pensat en el dot que m’has de donar.
¾     Dot? De quina ximpleria em parleu.
¾     Ui nano! Que vens de l’hort! Veig que ets molt dels altres. El dot és el que m’has de donar a canvi de la filla. I et torno a dir, que és una bona femella que et donarà fills bons i forts. Mira t'ho posaré fàcil, en vull una dotzena de cavalls. I afanya’t, que si no, en tinc un altre que també la vol.

Malparit sogre, encara em vol vendre la filla tan cara, com si fos una truja i a més em dona presses. Aquest vespre quan la trobi pel camí l’agafo pel cabell i me l’emporto lluny. Que de terra n'hi ha molta a recórrer encara en aquest món.  

Aleshores què em parleu vosaltres, descendents meus, de nuviatge, de regals, d’hipoteques, de cotxes i d’anells o joies.

Esteu tan carregats de romanços, com el meu sogre demanant-me cavalls per al dot.

Per sort els temps han canviat força i més que han de canviar.

Miquel Pujol Mur