Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 1 d’abril del 2019

MOMENTS ENAMORATS

“Son tus perjumenes mujer los que me sulibellan”

Aquest relat podria començar-lo amb d’aquesta cançó. Si afegeixo la resta de la lletra de la cançoneta, hauria acabat el meu treball. Però aleshores, seria criticat per ser massa fàcil. Que hi puc fer? Intentar escriure alguna cosa més.

Sempre t’he sentit a prop meu. Pensar en tu, no sé quin record em porta a creure que ets al meu costat. Ja ho sé que la distància ens separa, però per la ment no hi ha llunyania possible, quan dos s’estimen de debò.

Una simple fulla portada pel vent em recorda la lleugeresa del teu caminar. Observar el niu d’uns ocells en fa pensar en el nostre refugi d’amor. Poso amor, perquè l’amor és el que ens va unir, malgrat les nostres diferències.

Escoltar el refilar d’un ocell, d’una mallerenga, em recorda la teva veu quan em deies que m’estimaves.

Camino com sempre, cap  a la vulgaritat de la feina. Al passar prop del jardí, on es trobàvem, l’olor a mare-selva em retorna als moments en que tu i jo érem un únic i feliç ésser. Un ens, que estimava el bo i el dolent de l’altre, fins a formar un sol pensament.

Una rialla en el vagó del metro m’evoca el teu alegre riure. La teva presència és constant al meu costat.

L’ombra vaporosa d’una dona, només l’ombra, em recorda la suavitat del teu cos.

Déu meu, quina desesperança em domina només de pensar en tu. Notar la teva presència, en cada detall de la meva existència. No poder reviure la realitat de qualsevol dels moments viscuts junts, em demostra la idea de la nostra estimació.

Mira, és tal el meu desfici, sembla ben bé, com si estigués a la porta de l’avern. Aleshores, sentiria el flaire del teu alè fresc i perfumat, entre tots el dels condemnats, i em capbussaria al paorós lloc de la perdició sense pensar-m’ho gens. Per trobar-te, per estimar-te i gaudir del foc de la passió entre les flames de l’infern.

Llavors, junts els nostres esperits voldria escoltar, amb el ulls oberts a l’amor, la mort. 

Miquel Pujol Mur