Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 14 de juny del 2019

FOTOGRAFIA DE DONA EN BLANC I NEGRE. II


Va agafar l’ampolla i va posar-se tres dits de licor en el seu got. Com que el meu era buit, vaig acceptar la seva invitació. Era fred, quasi gelat, i era tal la meva excitació per haver-la trobat que no vaig notar ni el seu fort gust amarg.

Però aquell trago, sumat als altres, va fer que les meves idees s’afluixessin dels seus lligams i com un torrent en primavera davallessin sense poder aturar-se. Vaig enraonar, com no ho havia fet mai amb ningú. Ella, només escoltava i somreia amb el mateix somriure de sempre. Movia les pestanyes, enarcava els ulls i em posava una mica més d’absenta. Jo parlava i parlava explicant-li perquè havia davallat fins al bar, i fins a ella.

També li vaig comentar la fotografia, que m’havia obsessionat fins obligar-me a sortir de casa a buscar-la. De com l’estimava, només al veure-la en una fotocòpia d’un full d’impressora. Desvariava perdut en la idea que el meu amor no fos correspost. Ella callava, em mirava i somreia amb aquell somrís sibil·lí que no em deia res.

De sobte, va posar la seva mà damunt la meva. La seva calidesa em va sobresaltar. Va ser com si un foc interior n’encengués un altre. Sí, com la brasa d’una foguera reservada per encendre’n un de nou. Només una paraula va sorgir dels seus llavis, com portada pel vent de la passió: Vols?

Va aixecar-se. Si la seva cara va encisar-me el seu cos va encendre la forta flama del desig dins el meu. Movent-se, com només es mouen les deesses de l’amor, va donar-me la mà. Vaig pagar al taulell del bar, molts diners, molts diners. Però, quina importància tenen els quan has trobat el camí del cim inaccessible a la majoria dels mortals?

Vam sortir del bar i va entrar en una porta del costat. Va enfilar escales amunt amb tanta seguretat que, de cop, vaig tenir dubtes. Estava encès, estava enamorat, estava ... foll. Però alguna cosa en el meu interior em deia que no anava ben encaminat. Maleits dubtes, que com bromes en un cel d’estiu, ennuvolen el desig.

Admirant-la dubitatiu, vaig ensopegar en un esglaó. No vaig saber agafar-me a la barana i, com un sac, vaig rodolar escales avall. Commocionat vaig quedar estès a la vorera,. Tot em feia mal, dels cops rebuts. Dins l’estómac va revoltar-se el licor begut i, amb prou feina vaig arribar a la cantonada. Vaig perbocar. Com una font, sortia per la meva boca tot l’alcohol begut. La gent que abans em volia ajudar en veure’m caigut, ara passava pel meu costat i mirant-me amb menyspreu, deia despectivament: borratxo. Jo, entossudit els contestava, entre singlot i singlot: Sí, borratxo d’amor.

Vaig parar un taxi i, donant-li una bona propina, l’home va acceptar de portar-me a casa.

L’endemà vaig tornar al bar, vaig esperar hores i hores. Vaig preguntar a tots els que entraven. Vaig pujar les escales moltes vegades, implorant ser escoltat. Vaig anar a comissaria a veure si la coneixien. El guàrdia va donar-me uns copets a l’esquena i va dir-me: Amic, no begui tant. Era home o dona?

No vaig saber contestar. Vaig callar, i vaig marxar cap a casa a plorar.

Miquel Pujol Mur