Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 24 de juny del 2019

MALEÏDA APOSTA I

Si una maleïda aposta he fet a la vida, és la de voler ser policia. A què m’ha portat això? Avui, simplement a tirar damunt del seu taüt un únic grapat de terra i, deixar com mostra del meu amor, que va ser insuficient, una rosa vermella.

Marxo lentament. Ni una llàgrima cau dels meus ulls. Son secs de tan plorar. Em giro i observo altre cop el lleu monticle de terra que mostra el lloc on la he deixat per sempre.. M’assec al cotxe, encén una cigarreta i, la memòria em fa retrocedir i al mateix recordar molts anys enrere.

Va ser la meva xicota a col·legi i a l’institut. Vam ser parella en tots el conceptes i, tot anava encaminat a que un dia acabaríem els estudis i ens casaríem.

Aleshores, vaig fer la maleïda aposta, vaig decidir fer-me policia. Em va semblar el millor que podia fer a la meva vida. Treballar fermament per fer complir la llei humana. Ser un àngel protector de la gent i tancar a la presó als malfactors que ataquessin la societat. Simplement tenir cura de les persones, siguin de qualsevol raça, creença o posició. Els dos ens vam  prometre amor etern, i vam fer el pensament que en acabar els mesos d’instrucció a l’acadèmia ens casaríem i seriem feliços per sempre. 

Quants vanes són les il·lusions humanes i quan evanescents el seus propòsits. Em vaig submergir a fons en els estudis i no vaig ser capaç de veure el que passava a la superfície terrena. Ara penso que capficat en el meu somni tal vegada la vaig deixar abandonada, i una mica al marge.   

Ella va conèixer a un xicot en una sortida amb les amigues. Un mal individu, però en moltes ocasions la incomunicació causa desconcert, al no saber res de la persona absent. Van sortir i com ell sabia el que volia i com ho volia va procurar-se la forma i l’ocasió per aconseguir-lo. Quan vaig voler reprendre el nostre lligam va trobar-me amb la sorpresa de que s’havien casat i ella esperava una criatura.

Vaig parlar amb ella, vaig dir-li que el seu home era un malfactor i un delinqüent. Que ja ho sabia: va contestar-me. Ho havia après en la seva pròpia carn. Però havia en el seu cor l’esperança que aquest fill que portava a dins el fes canviar. Poc després, van destinar-me a una altra població. I vaig perdre de nou aquella fina connexió que ens unia.

Van passar anys, malgrat preguntava als companys no en sabia gran cosa. Un ascens en l’escalafó va fer que retornes al meu lloc d’origen. Vaig cercar noves pistes que em conduïssin a veure-la de nou. La vaig trobar novament, ara no sé ben bé si va ser una sort, o una desgràcia.

Va avortar el fill abans de néixer. Després em vaig assabentar que la causa va ser una pallissa del propi marit. La seva esperança va esfumar-se com un sucre en aigua calenta. L`home, si aquesta paraula se la mereix un mascle violent i malvat, s’havia introduït, encara més a dins, en el baix món i s’havia barrejat amb altres malfactors. Ara regentava un negoci de prostitució.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur