Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 3 de juny del 2019

MITJANS DE COMUNICACIÓ


Salutacions cordials a tothom. En aquesta relat expresso potser una opinió massa personal, però malgrat tot admeto les idees contraries a les meves.

El treball d’avui és una mica particular pel meu gust. Sincerament no sé com enfonsar-me en el tema.

Enfonsar-se és la paraula clau, per què segurament m’enfonsaré en ell com un navili sense capità i amb quatre vies d’aigua. Més o menys com el Titànic.

Bé deixem-nos de rotllos o rotlles, que crec que les dues les admet el diccionari català.

Ja vaig entrar al món de la informàtica mitjançant l’empresa on treballava. Un bon dia van portar-nos un ordinador per venedor i al cap de pocs dies un professor que en dos dies va explicar-nos el funcionament de l’aparell. Això d’explicar-nos és un dir, ell va fer l’esforç i nosaltres el vam escoltar educadament. Però el nostre nivell intel·lectual, ja aleshores teníem certs anyets i els estudis escolars els justets per treure, aleshores no hi havia el que ara diuen graduat escolar, vull dir el suficient per anar a treballar.

Érem gent disposada a voltar, a visitar i a vendre. Això em fa recordar un amic que fa pocs dies va dir-me: amb els nostres estudis ara no ens donaria ningú, feina de venedor. Però les ganes eren moltes i,fins i tot, ens vam sortir de la trampa dels ordinadors. També, i no me’n vull oblidar al amics del departament d’informàtica de l’empresa. Quanta paciència van gastar.

I ara després de tant discurset “barato” la veritat. Fa uns anys vaig decidir que amb l’ordinador i el mòbil en tenia suficient per anar endavant. Algú en va dir el “whatssap” és més econòmic perquè no et cobren per missatges. Sí, tenia tota la raó però m’havia de comprar un terminal adequat. Per la quantitat de missatges que particularment envio vaig considerar que no em valia la pena.

Ara m’allargo massa finalment vaig adonar-me que massa tecnologia em posa nerviós. Quan no funciona m’agafa un gran neguit.  Prefereixo escoltar la veu de la persona interlocutora, sempre que no sigui aquella que diu: “Hola senyor”, -segons de quin país: don- “quiero pasar-le una oferta la más económica del mercado de”, deixem a part el nom de l’operadora. Sempre miro de tallar la conversació dient-li, de vegades gens amable: “no m’interessa”. Ella insisteix però, la segona vegada de la meva resposta, aconsegueixo la pau.

Tampoc vull anar pendent del denominat terminal. Veig multitud de persones que sembla que el portin integrat i no puguin viure sense ell. Tan formós com és el món. Tampoc vull que em serveixi d’ordinador quan estic fora de casa. En aquell instant vull ser lliure i admirar aquest món que ens rodeja.

Segurament m’acusareu de retrògrad, però a la meva edat puc opinar sobre la meva forma de comunicació.


Miquel Pujol Mur