Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 7 de febrer del 2020

DIVAGACIONS SOBRE UNA FRASE DICTADA

TALLER D’ESCRIPTURA.

Clau: Estàvem parlant amb tota tranquil·litat i em va dir una de fresca.

Miro les paraules com a font d’inspiració. Estic assegut en la cadira davant de la pantalla de l’ordinador. Només, davant meu, les paraules escrites en un blanc full de Word.

No sé què posar.

Miro al sostre com esperant que un ocell em porti dades de com resoldre el problema. Però, tret del lluminós blanc, no hi ha cap cosa que em remogui els pensaments. Llum blanca, poques idees, si fos mitja llum. Potser?

Sincerament, no sé què posar.

Estàvem, però qui estava? Era ella? O potser era ell? O cap dels dos! Era jo. Tal vegada qui podia haver estat? Perquè després de dir-me la fresca, què havia de fer jo, pegar-li. No! No m’agrada la violència.

Estic pensant i pensant. Però, sincerament, em repeteixo, no sé que posar.

Retornem a l’assumpte. Després de “l’estàvem” i abans de la “fresca” hi havia una altra cosa. Sí!!! La tranquil·litat. Això mateix!!! Estranya paraula. Fins i tot, amb separació entre les eles. Però, si era ella, la dominant, per què la fresca!

Encara ho entenc menys. Estic pensant i, pensant. Però, sincerament, no sé què pensar.

Observo quant manca de full, per omplir. Ostres! Quant tros! Quasi mitja pàgina. A veure, si parlàvem, era que hi havia diàleg. Si estàvem tranquils hi havia pau. Aleshores, per què em va dir aqueixes paraules.

El meu cap no ho comprèn. Encara ho entenc menys. Estic pensant i pensant. Però, sincerament, no sé què pensar.

Ni ell! Ni ella! Hem quedat que, solament jo. Però, si sols jo, com pot haver diàleg ni conversació. A més estava tranquil, pacíficament tranquil i, jo mateix, no em podia dir una fresca. D’on trec jo el meu insult?

No ocell, no inspiració. El meu cap no ho comprèn. Encara ho entenc menys. Estic pensant i pensant. Però, sincerament, no sé que pensar.

La llum parpelleja. La raó, no la sé. La ment no em dona cap solució. No, a la llum que tremola. Més aviat els meus pensaments giren al voltant del temari:  Estàvem parlant amb tota tranquil·litat i me’n va dir una de fresca.

Ni vull capficar-me més. No ocell, no inspiració. El meu cap, no ho comprèn. Encara ho entenc menys. Estic pensant i pensant. Però, sincerament, no sé què escriure.

Miquel Pujol Mur