Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 19 de febrer del 2020

LA VELLA MÀQUINA D’ESCRIURE I

Fa uns dies els pares van llogar una casa de turisme rural per passar les vacances nadalenques en família. Però, vet aquí, que totes les seves il·lusions en poc temps se’n van anar a norris. Tot just arribar, mentre la propietària de la casa ens ensenyava la piscina climatitzada, va sonar el telèfon. Tots els seus desitjos de repòs i benaurança es van enfonsar com un castell de naips.

La meva germana gran anava de part abans d’hora. El metge no sabia dir encara si seria immediat o intentarien, fent-li guardar repòs al llit, retardar-lo el major temps possible. Tot el quadre mèdic de l’hospital, coincidia en què el temps de gestació del nadó era massa curt. Finalment, després de parlar amb la mare què s’havia de fer, el pare em va dir:
¾     Raül! Tu, la teva germana i les seves amigues us quedareu a la casa. Et faig responsable de tot. La senyora us enviarà una noia per fer els menjars i, mantenir la casa endreçada. Nosaltres marxem, perquè hem de cuidar les tres criatures de la Laura. Ja saps que el Manel és un pocatraça, i els seus pares ja són molt grans.
La mare va ser incapaç de callar i sense poder reprimir la seva angoixa, va exclamar:
¾     Sí. Un pocatraça, que l’únic que sap fer és prenyar a la meva pobre filla. Quatre! Quatre fills en sis anys.

El pare, neguitós per la interrupció materna, va continuar.
¾     Raül, tu, ja vas a la universitat i suposo que tindràs cura de la teva germana i de les seves amigues. A més, elles, saben entretenir-se soles. Amb tu confio!

Van agafar el cotxe i van marxar. Bé, el pla no era dolent del tot, mentre les noies no em fessin emprenyar massa. Bon menjar, naturalesa, descans, caminar un xic. Sincerament ho necessitava, després d’un primer trimestre esgotador. Era el meu primer any universitari i tot havien estat novetats que, poc a poc, havia anat esbrinant.

La meva germana i les seves amigues, només deixar les bosses, van posar-se els banyadors, i van córrer cap a la piscina. Jo, vaig gaudir explorant la casa. En la part baixa hi havia les dependències comunes; en el segon pis, els dormitoris i, en un racó d’una saleta d’estar vaig trobar una escala i una porta que donaven al pis superior. A dalt hi havia una gran sala, sota teulada, que era el millor refugi que podia trobar. Muntada com a llibreria hi havia en un costat una espaiosa taula. I, oh meravella! Una maquina d’escriure de molts anys enrere. Vaig mirar la marca, “Olympia”, no l’havia sentit anomenar mai, però semblava estar en bones condicions. Vaig somriure.

La meva germana, com he dit, va pujar amb dues amigues de la seva edat i una altra que és la germana gran de l’Esther i que per casualitat, se’n deia, d’Olímpia. Ves per on! Una màquina d’escriure i una noia, força maca, amb el mateix nom.

Vaig asseure’m en una cadira i, vaig començar a passar suaument els dits damunt les tecles de la màquina. Un mal pensament en va recórrer la ment, una altra cosa m’agradaria més acaronar, i vaig tancar els ulls.

Aleshores, vaig adonar-me que absort no havia notat la seva presència. En el moment que vaig sentir a la meva nuca la calidesa de les seves sines i un petó al cabell, vaig quedar paralitzat. La suau escalfor em deia que no hi havia cap impediment entre la brusa i la carn femenina. Quina cosa va passar-me pel cap, una idea banal, com són la majoria en un instant de felicitat, vaig polsar la lletra A, d’amor. Ella refregant-se encara més al meu coll, va  prémer una essa. Em va venir a la ment a paraula: sexe. I vaig posar, una x. Aleshores, encara deixant-me sentir més la seva calor, va posar ...

Sobtadament, vaig girar-me abraçant el seu cos, que va cedir sense cap refús. Tots dos componíem una sola figura. Es confonia un cos amb l’altre. Vaig sentir les seves mans que volien desprendre’m de la camisa i no vaig voler ser menys amb la seva brusa. Com a parracs sense cap valor, van  anar a un racó de l’habitació.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur