Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 19 de març del 2021

UNA HISTÒRIA DE BOTONS IV

 He acceptat agraït. Quan li he comunicat al senyor Planes m’ha mirat decebut i m’ha respost:

¾    Ho entenc i ho accepto. El seu futur i els seus estudis són importants. Ha fet una bona feina i l’empresa ho ha notat. Buscaré un nou venedor, però jo actualment em trobo massa vell. Vull que el supervisi, vostè. 

Durant un cert temps he caminat amb un peu a cada cantó. Just fins el tercer nou venedor. El primer, era massa bo i va trobar una feina millor. El segon, era un dròpol acabat. Aleshores se m’ha encès una bombeta al cap: El meu cunyat. No ha trobat cap treball fix. L’he fet contractar pel senyor Planes. 

Ho necessita, ha de ser pare per segona vegada, i no vol viure tota la vida a costa del sogre, el meu pare. L’he recomanat i els senyors Planes, pare i fill, com que ve de part meva i sota la meva supervisió l’han acceptat. Ha funcionat, mai l’he deixat defallir. 

He acabat la carrera i tinc una bon treball en una important empresa. Sempre ho hauré d’agrair a un professor que va creurà amb mi. La notícia m’ha trasbalsat, el senyor Planes, s’ha mort. 

Al cap d’uns dies el meu cunyat m’ha telefonat que he d’anar a la fàbrica de botons, a la lectura del testament. Simplement, ha testat a favor del seu fill, però que si no volia continuar el negoci, el cinquanta per cent era per a mi sempre que no el tanqués. El Senyor Planes, jove, m’ha mirat i m’ha dit que està avorrit del negoci i vol viure amb la seva esposa i anar-se’n a fer molts viatges per conèixer el món. Fins ara, rere el pare, ha estat un esclau de la botiga. 

He acceptat i he empleat a la meva germana per despatxar al mostrador i preparar les comandes amb el seu marit. Els meus pares estan molt contents de cuidar a les netes. 

Com que aquest final sembla molt feliç he d’afegir una nota agredolça. La Marta, la meva xicota de sempre, s’ha cansat d’esperar i ha agafat un altre tren. 

La vida fa molts voltes i segurament en algun moment coneixeré a una nova companya, malgrat sigui de ciutat. 

Miquel Pujol Mur