Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 9 d’abril del 2021

HE PASSAT LA NIT ATRAPAT AL ZOO

 Estava tot tranquil, al sofà ben assegut, mirant la caixa dels babau,  quan de sobte un piii- piii, va sorgir, com avís del telèfon. Ràpidament, com a bon xicot, el vaig obrir. Una veu dolça, massa dolça hi tot, més del que és habitual en ella, em va prevenir. Va parlar d’una volada. Vaig entendre que em pretenia embolicar. Així va ser. El que va sortir, va ser el que us llegiré a continuació, si la vergonya no m’ofega la veu. 

Atrapat al zoo, la nit he passat 

Ai mare! Quina por he tingut 

Xiulava la serp caragolant-se 

Reien les hienes dins el seu pudent racó 

Jo, dalt de l’arbre amagat, tremolava 

De sobte entre mil sorolls nocturns 

Una potent llum reviscolava 

Amunt i avall cercava, jo no sé ben bé què 

Girava i girava buscant entre els matolls 

Un lladre que un tresor amagava? 

No! Enmig del camí ho vaig veure 

Per entre les pedres neguitós caminava 

Amb les pinces davant i el ganxo enardit 

Corria esparverat un gegantesc escorpí 

Ai mare! Quina por he tingut.

 

Miquel Pujol Mur