Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 23 d’abril del 2021

PLUJA DE TARDOR II

 He obert el sobre. En el seu interior tota una sèrie de registres de comptes i documents de propietats de les quals ja em sé la major part. Els he fet un ràpid cop d’ull. Després uns fulls, plens de la seva escriptura clara i generosa  que sempre m’ha agradat. Encuriosit els agafo i començo a llegir.Com a fons de les frases em sembla escoltar la seva veu quan els llegeixo. 

Hola Sergei!

Quina sorpresa aquesta matí! M’hauria agradat, cosa del tot impossible, estar present i veure envermellir la teva cara. No té cap valor, malgrat valgui molts diners, tot el que t’he deixat, Sé que no ho necessites. La teva carrera com a músic, com a director d’orquestra simfònica, és prou rellevant.  

Però vet aquí l’altra sorpresa. Quantes coses amagades en el meu interior. He de declarar-te el meu amor, la passió que sempre m’ha acompanyat, sempre. Veritat que et sorprèn? Saps el moment en què va començar? 

Et sorprendrà encara més. Una nena de vuit anys va entrar per primera vegada a l’aula del col·legi nou. Els meus pares s’havien traslladat a viure a una nova població. No era el primer canvi ja que el meu pare, militar de carrera, mudava en moltes ocasions de residència. 

En entrar la professora em va rebre amb molta efusió, la filla del tinent coronel era una nota de prestigi per al col·legi. Avergonyida per la seva acollida jo intentava escapolir-me de les mirades de l’alumnat. Aleshores, vaig adonar-me de tu. Assegut rere el pupitre i amb un posat seriós. No sé què va ser, menys amb la meva innocència d’aquells anys, un capgirell dins meu em va fer veure’t com la meva única taula de salvació, en un moment de naufragi. Altres nenes m’oferiren lloc al seu seient, però jo vaig preferir asseure’m al teu costat.   

Poc a poc vam anar connectant i vam complementar els nostres caràcters. Vam ser carn i ungla durant la nostra relació infantil. Després vas decidir estudiar música, piano, i jo també vaig estudiar piano. Així les nostres carreres van anar parelles en la música, no en la vida sentimental. 

Has estat la sòlida roca em que m’he aixoplugat sempre. El monòlit que erigit en un lloc aïllat ha estat sempre el nord, el senyal, per ajudar-me en els meus daltabaixos. Ets formal , seriós, conseqüent i ferm, tal vegada massa. No he volgut mai perdre’t com amic ni ficar-me en el teu llit. No t’he volgut seduir, no m’ho he proposat mai. 

Tu saps, ben bé, que una dona amb una caiguda d’ulls, un somriure afalagador, una posa subtil o tocant una mà amorosament, fa caure com a blancs anyells, la majoria dels homes. T’he adorat tant que mai he volgut posar-te a prova ni vulnerar la teva forma de ser. Però de veritat, la raó perquè mai he fet el pas de conquistar-te ha estat perquè en aquell moment m’hauria convertit en l’esclava de la teva personalitat. La dona, que sense voler-ho, ni tu ni jo, hauria perdut la seva particularitat. 

La filla del militar, ha mantingut la seva llibertat i la seva pròpia  forma de ser com a dona, malgrat a estones, davallar-li amargues llàgrimes dels ulls. Que difícil és voler negar-se l’amor vers la persona estimada.  

Has estat l’únic amor de la meva vida, però no he volgut ser mai la teva amant ni tampoc la teva esposa. Però he de dir-te que t’he desitjat sempre. He estat amb altres homes i alguna dona. Tu no has ignorat cap de les meves tendències. Quasi sempre en el moment del paroxisme sexual ha sortit del meus llavis el teu nom: Sergei. Hi ha hagut homes que, fins i tot, ferits en el seu amor propi, m’han pegat. Però mai ningú ha esborrat aquest nom de la meva memòria.  

Quan llegeixis aquesta carta tot haurà acabat, el meu cor només serà pols i les meves passions, també hauran finit. Solament  restarà el meu record en discos, en programes de teatre, en llibres d’història i en el pensament dels bons amants de la música. 

Desitjo que aquest escrit no et faci sofrir, potser hauríem estat uns grans amants, però no he volgut confondre’m, obnubilar-me, amb la teva personalitat. He volgut ser la gran pianista Ludmila, la que d’una nota falsa construïa una melodia quasi impossible de tocar. 

Sergei, amor meu, t’he estimat amb vertadera passió sempre. 

Teva

Ludmila 

He plegat i recollit la carta amb els altres documents dins del sobre. He acabat el conyac. M’he aixecat i, agafant fortament amb les mans el gerro dels teus darrers vestigis, he posat els meus llavis damunt la freda porcellana, donant-li i donant-te, al mateix temps, un apassionat petó. Finalment he pronunciat unes paraules, perdudes dins l’habitació que ha estat el sagrari pels teus darrers pensaments. 

Jo sempre t’he estimat. Mai m’oblidaré d’una nena que va asseuré al meu costat en el seu primer dia de classe. 

Miquel Pujol Mur