Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 14 d’abril del 2021

TINC LA INTENCIÓ DE VIURE PER SEMPRE O MORIR EN L'INTENT". GRUOUCH MARX

 La frase em pertorba la ment: viure o morir. Aquesta deu ser l’essència  de la vida. Morir. Per què parlar-ne tant de morir, si només és el final del camí de l’existència humana.

Viure per sempre pot esdevenir una maledicció. Perquè la forma d’aquesta existència, “ in eternum” , segurament mal escrita llatinada, com ha de ser: postrat en un  llit  sense esma, ni de menjar. Sense poder fer les funcions vitals fisiològiques normals, si no és amb l’ajuda de gent, pràcticament desconeguda. Malgrat siguin uns professionals de gran experiència. Ser de cos present i ment absent, això ho volem anomenar vida.

Segurament en temps de Groucho Marx, l’actual malaltia que destrueix la ment, ja per desgràcia tan estesa i de nom alemany,  no havia estat encara reconeguda. Segurament és que tret d’un percentatge de persones  de molt bona salut, la majoria no arribava a viure els anys suficients.

Malalties no n’hi falten en aquest món,  unes  són endèmiques del medi natural. Altres, no ho sé, perquè cada vegada en proliferen més.  Tots em escoltat parlar de la pesta negra (1347/48) que va causar una gran mortalitat. Sense arribar a assolir els nivells de França on van morir en diferents zones un noranta per cent de la població, en la  nostra terra, Catalunya també hi va morir una gran quantitat de persones. Si no ho recordo malament, he llegit que més del quaranta per cent de la població.

La coneguda grip espanyola, (1918/19), que no era espanyola, sembla ser que provenia de la Xina i, va començar als Estats Units pel obrers xinesos que construïen els ferrocarrils.  Va causa la mort d’entre cinquanta a cent milions de persones en tot el món.

N’hi ha tantes, de pandèmies al món: la sida, l’Ebola, les grips de cada any, que tinc el dubte de si solament són una resposta de la naturalesa a la nostra forma de viure.

Malgrat tot “ Tinc la intenció de viure el major temps possible”.

Miquel Pujol Mur