Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 27 d’abril del 2022

EL DIA DEL TANGA III

 Només li queda la residència. Alguna infermera? No, l’única que ha estat a prop és una de gran, d’aquelles de tota la vida. Les altres dones, han estat les monges. N’hi ha alguna de joveneta, però no, la mare abadessa és molt estricta. No deixaria que cap portés una roba similar. Els vells i les velles, tampoc estan per aquestes entremaliadures. 

Esgotat de tan voler escodrinyar els dies passats, fins i tot, pensa en el Teodoro, el noi efeminat i “drag quen”, però el dia que se’l va trobar, pel carrer, ell no no anava vestit amb la mateixa roba. 

Ha passat una setmana, mossèn Ricard no ha deixat de pensar però no ha tret l’entrellat. És diumenge i, després de missa d’onze, recull tot els estris religiosos. S’obre la porta i, entre una dona, acompanyada d’un nen d’uns deu anys.

¾    Hola Ricky!- Saluda la dona.

¾    Ricky? - Repeteix estranyat, quasi havia oblidat aquest renom de joventut

¾    Sí! Ricky! No em reconeixes. Vaig ser la teva xicota.

¾    La Glòria!

¾    Sí! La Glòria.

¾    Què vols? Al cap de tant temps!

¾    Mira, molt fàcil, vaig prometre al nostre fill que li presentaria el seu pare, abans de que tingués deu anys. M’ha costat molt trobar-te i, ha estat per pura casualitat. Quan vas venir a la llibreria, a comprar. Et vaig reconèixer de seguida. Et mous i camines, com abans, com sempre.

¾    Però, ara em vens a dir que aquest noi. és el meu fill.

¾    A casa teva, mai em van voler dir on eres. El teu pare, només em deia que eres mort.

¾    I la mare?

¾    Callada, com sempre. 

Mossèn Ricard, guaita el noi i no li queda cap dubte que és el seu fill. La mateixa cara i els mateixos ulls que recorda de la seva infantesa.

¾    I ara què farem? Vas ser tu, qui em va posar el tanga a la butxaca?

¾    Sí! És el que portava aquell dia que em vas deixar prenyada.

¾    Aquell mateix? El vas guardar.

¾    L’has reconegut?

¾    Em va fer una estranya sensació. Mai m’hauria pensat que ...

¾    Que podies tenir un fill. Però ho vas fer. No et demano res. Tu veuràs.

¾    El teu pare, Ricard, és aquest senyor. - El noi se’l mira i s’abraça al mossèn. 

Possibles solucions:

·        Amistançar-se i, viure junts, sense apartar-se del càrrec eclesiàstic.

·        Deixar de ser capellà, reconèixer el noi com a fill i formar una família.

·        Contestar que això eren cosses passades. Actualment volia ser fidel a l’església i, a la pràctica i obligacions del seu estat religiós  

Miquel Pujol Mur