Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 15 d’abril del 2022

SANG AL REPLÀ DE CASA

 Entreu al replà de casa i, comenceu a veure una reguera de gotes de sang. Al final trobeu un guant blanc, tacat de sang. 

Quedeu esparverada, el guant blanc és de la nena. Pugeu corrent per l’escala. Obriu la porta i, la trobeu dibuixant ben tranquil·la, a la taula del menjador.

¾    Mercè! Què has fet, amb el guant? Perquè està tacat de sang! T’has fet mal.

¾    No, mama! No! És que quan he entrat, també entrava el senyor de 2n 3a, el nostre veí. Venia de caçar i, del sarrió li gotejava sang. Li he dit, senyor Pere li cau sang i, l’hi he assenyalat. Una gota m’ha caigut al guant i, m’ha fet tant de fàstic que l’he deixat al replà. He pensat,: com que la mare és tan polida i res no li remou l’estómac res, ja el pujarà per rentar-lo.

¾    Si no ès que em doni un bon tros de conill, el senyor Pere, em sentirà.

¾    No el renyis gaire, mama. Mira quin regal m’ha fet? Unes orelles de conill, de veritat. 

Si entreu al replà de casa i comenceu a veure unes gotes de sang i al final trobeu un guant blanc tacat de sang no malpenseu. No tothom va matant la gent, al passadís de casa. 

Miquel Pujol Mur