Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


diumenge, 29 de maig del 2022

L’HOME I L’ARBRE

 L’espectre d’un ésser humà, s’asseu en una pedra al marge del camí. Es mira a l’arbre, que davant seu, mou suaument les fulles, balancejades per tots el vents.

¾    Hola! Tu, com jo, som dos, a la vegada. Jo, com ombra humana, tant se val sigui home o dona, en aquest relat, soc una barreja dels dos sexes. Tu pertanys, segons el diccionari, també a dues dualitats: Pomer o pomera. N’he sentit parlar, de plantes de dues sexualitats. Segons crec recordar, em van parlar del boix grèvol, ignoro si n’hi ha més ni quines són. Però en aquest cas la nostra no qualificada identitat em permet parlar i escoltar les teves paraules. Tu i jo, vam ser posats a la terra, en forma de llavor. Van arrelar, amb bona terra  i, hem crescut durant força anys.

¾    Jo, més que tu

¾    Sí, tens tota la raó!

¾    Els meus braços, són més llargs que no pas els teus.

¾    D’acord!

¾    Per una vegada sou capaços de donar-nos la raó,

¾    Si ens posem així, assenyalant les nostres diferències, no acabarem mai i, encara ens discutirem. Mira per adobar-ho millor, nosaltres el humans, som de sang calenta i vosaltres de saba freda.

¾    D’acord! Si, que n’arribeu a ser de xerrameques, aquests que us anomeneu humans. Sempre, voleu tenir la raó. Va continua! Que aquest enraonar, no enraonat, pot acabar essent divertit.

¾    Tots dos donem fruits i, es fan grans.

¾    Amic meu! Tot, t’ho portes cap el teu costat. De fruits em donem els dos però, les quantitats no són semblants, ja en voldríeu tenir-ne tants.

¾    Calla, boig pomer!!! Els humans ens movem d’un costat a l’altre vosaltres, sou fixats al terra. Nosaltres de vegades, massa vegades, ens matem. els uns, als altres. O, també emmalaltim de greus malalties. No n’has sentit parlar, de la darrera?

¾    Home, em queien els fills al terra, sense que els recollís ningú. La meitat dels treballadors  de la plantació, es va contaminar.

¾    Doncs, desprès d’emmalaltir en més d’una ocasió, ens morim. De tu i de mi, tothom en farà estelles.

¾    Sí, però les meves escalfaran al teus i, les teves tancades o cremades de poc valdran.

¾    Renoi!! És que ni els espectres podem parlar en pau sense punxar-nos.

¾    A mi els hominoides em feu en moltes ocasions, riure., Veieu un arbre gran, molt gran i us hi abraceu per agafar-ne l’energia. D’on voleu treure l’energia? De la escorça? O és que algun mag, o druida celta us ha pres el pél amb alguna llegenda índia. Més val que us doneu les mans o us abraceu fraternalment els uns als altres. Això sí que us donarà energia i tal vegada escalfor humana. Ai! Aquests de sang calenta, que us ho creieu tot.

¾    Descregut arbre, no tornaré a parlar, amb un ingrat ignorant com tu. Soca més que soca!!! 

L’espectre humà s’aixeca i camina a raure en una altra contrada on ser millor escoltat i comprès. 

Miquel Pujol Mur