Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 10 de juny del 2022

SOPAR A UNA HAMBURGUESERIA

 Avui m’ha tocat com a premi al bingo del casal, un sopar a una hamburgueseria.  Quines coses que em passen. Jo, a sopar, en un establiment americà de menjar ràpid. 

Obro la porta i quedo aclaparat, Cartells i cartells anunciant mil varietats de menjar. Que si hamburgueses, que si patates, que formatges de mil varietats, també begudes i tantes coses per combatre la fam. Millor dit no combatre la fam  sinó,  quedar ple com una bota. 

M’ho miro i veig un home que obre la boca per empassar-se una triple hamburguesa, de carn picada, amb formatge, amanida verda, tomàquet i diferents salses, que regalimen per les seves mans. No entenc, com pot encabir-se tot allò dins d’una boca humana. 

Aleshores, observo un cambrer amb una espècie de tenalles estenedores que li posa a la boca, entremig de les dents i li obren al màxim les mandíbules. No, encara no, i prem les palanques un xic més, fins que l’entrepà tot sencer, queda allotjat dins la cavitat bucal. 

Finalment, el cambrer treu les tenalles, li dona un fort cop a l’esquena i li fa entrega d’un got amb un tubet per xuclar. Aprofito el moment d’alegria general passat el tràngol i també, dels aplaudiments de la gent, per agafar la porta i, sense que ningú se n’adoni fugir espaordit. 

Miquel Pujol Mur

Taller d’escriptura Berga