Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 13 de maig del 2020

HIPÈRBOLE EN GRAMÀTICA I

HIPÈRBOLE: Figura de dicció en què l'expressió és una exageració evident.

Aquesta tarda estic força content. He plegat de la feina més d’hora que de costum. La raó, és que m’ha telefonat la meva ex-dona, dient-me que m’havia de deixar aquesta nit el nostre fill Joel. La Patrícia i jo estem divorciats des de fa uns tres anys.

Malgrat el temps passat, és molt estricta en el referent a deixar-me el nen. Just les hores dictades en la sentència del jutge, i prou. Sembla com si jo fos un mal exemple. Jo des que ens vam separar no he conviscut amb cap altra persona. Ella, per la seva part ja n’ha tingut tres. Actualment em recrimina que jo, al nostre fill li dono molts capricis. Però com que vull que em recordi com un bon pare, les estones, poques, que estic al seu costat vull que sigui feliç. També em retreu que sembla que me’l vulgui fer meu.

Truquen al timbre i surto corrent a obrir. El Joel, com sempre porta la motxilla, grossa motxilla, carregada de llibres i quaderns d’exercicis. En una altra bossa porta la roba, pijama i muda. Demà al matí, l’haig de portar a col·legi.

La veu de la Patrícia, tan dolça en altres moments de la nostra vida, sona aspre i seca.
¾     Te’l deixo, tinc pressa. Vigila que no es faci mal, que sou uns sapastres. Homes havíeu de ser! Ah! Ajuda’l amb els deures. M’esperen les amigues.
¾     Adéu! - li contesto, però no puc mossegar-me la llengua i li crido: Velles amigues o un nou amiguet?

Si les mirades matessin, ara mateix hi hauria un home dessagnant-se a la meva porta. Per tota contesta em fa una “peineta” i  ...  evito la paraulota que va dedicar-me.

Descarregat el meu fill de la motxilla, i la bossa, li parlo amb veu dolça i incitadora:
¾     Bé, Joel, mira he comprat uns “cakes” en aquella pastisseria que tant t’agrada. Després, per sopar, he comprat una pizza margarida i beurem coca-cola.
¾     Sí, papa, gràcies! Són molt bons i la pizza és la meva preferida. La mama no m’ho compra mai, diu que tot això engreixa. Clar, com que ara vol estar prima per lluir el tipus a la platja, fa règim. Però sembla ben bé, que a casa n’ha de fer tothom, fins i tot, el Carl.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur