Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 6 de maig del 2020

MONUMENT A L’ARTESANIA DE FERRO. TAURINYÀ. CONFLENT. CATALUNYA NORD

 

Del cartell explicatiu:

Aquesta obra ha estat realitzada l’any 2013 per Joël Oulié, artesà del ferro de Lacroiselle, al departament de Tarn. Es tracta de dues escultures orientades, l’una cap el cim del Canigó, i l’altra cap a la mina de Salver

L’Associació catalana d’artesania del ferro, organitza cada dos anys, les Trobades Europees d’artesans del ferro a Arles sur Tec.

Em aquesta ocasió es creen escultures que son ofertes als municipìs miners del massís de l Canigó

Aquestes obres, acte de generositat  i de memòria, recorden que al llarg dels segles l’activitat minera va fer viure els pobles i va afaiçonar els paisatges de la muntanya sagrada dels catalans.

Recull dades. Miquel Pujol Mur
Fotografia: M. Rosa Planell Grau