Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 29 de maig del 2020

UNA HISTÒRIA MEDIEVAL V

Per últim va mirar-me i em va dir: 
¾     Menoscall, lliga-la i amb dos soldats la portes a una taverna. Que faci de criada, cambrera o de ramera, que tant em fa.
¾     Ostres! Quina barbaritat! No pretendràs deixar-la aquí. Aviat se n’aprofitarà més d’un. És molt jove i bufona. Això l’ensorraria la vida per sempre. Pobre Elisenda!
¾     Per aquesta raó he seguit el teu camí. No creguis que la meva feina és de babaus. S’ha de ser molt prudent per viure deu anys fent riure. Malgrat to, té les seves compensacions, menjar a bona taula i bon llit. Dona'm vint monedes i queda’t la noia.
¾     Me la veneu?
¾     Sí!! Hi ho faig per salvar-la de la indignitat i la pobresa. Aquestes monedes són per el soldats, jo no les necessito. Ells tornaran al castell. Jo demà sense caputxa de campanetes, sense gepa i amb la bossa carregada de doblers, me n’aniré a la capital a fer fortuna.
¾     Però no sou geperut?
¾     Ai, fill! Ni geperut, ni petit, ni sonat. – Posant-se dret la gepa queda enrere i estirant-se mostra una alçada similar a la del Ramon.  
¾     Com et dius de veritat?
¾     Amic, dona'm els diners i si algun cop ens tornem a trobar ja ho sabràs. Marxa lluny. Aquesta noia és un regal, crec que sereu força feliços. Desapareix d’aquí, com jo ho penso fer. Dels senyors no se'n pot refiar ningú.

El Ramon busca en el seu sarró, treu quinze monedes i es mira trist al bufó.

¾                   Va porta! Ja veig que faràs fortuna.
¾                         És que veure-ho hem de fer molt camí i sense ...
¾                        D’acord i oblida't de mi.

El Menoscall dona cinc monedes a cada soldat. El Ramon el mira sorprès i el bufó fent una àmplia reverència i fent sona els picarols li contesta mentre es posa els diners a una butxaca:
¾                      És per les despeses de la corda.

Finalment entrega l’Elisenda al Ramon, Malgrat la situació es somriuen. Més tard ballen amb la gent i tots dos a duo canten una troba improvisada.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur