Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 15 de maig del 2020

HIPÈRBOLE EN GRAMÀTICA II

HIPÈRBOLE: Figura de dicció en què l'expressió és una exageració evident.

Em recordo del Carl, el meu gos. Pobre animal, ara ja vell i xacrós a fer règim. Quan ja no pot, en els dos sentits, ni arrossegar els ossos.
¾     Papa, avui necessito que m’ajudis
¾     Què et passa?
¾     La professora ens ha parlat de la hipèrbole i vol que lliguem unes frases que ens ha dit. De veritat, no ho sé, estava força distret mirant uns ocells per la finestra.
¾     Hipèrbole, dius? No és una cosa de dibuix.
¾     No, papa! Són paraules, així com exageracions.
¾     Quines t’ha posat com exemple?
¾     Aquestes, escolta papa: He viatjat per tot el món, tu he dit un milió de vegades, això ho sap tothom, es menjava els llibres de tan estudiar, en Joan va tirar de la llengua al Carles perquè ho digués tot. Ho entens?
¾     Noi, amb tantes frases, no sé que dir-te. Això és el galimaties més gros que m’he trobat a la vida. Més gros que un Boeing 747.
¾     Va, papa, pensa una mica.
¾     Què vols que et digui? Una exageració? Més gran que el cul de la teva àvia.
¾     Papa, que ho de llegir davant de tota la classe.
¾     Més brut que un camió d’escombraries.
¾     Aquesta, OK.
¾     Va, pensa tu també, que si no, la farem grossa com un cabàs.
¾     Uf! Potser?
¾     Més seriós que un jutge.
¾     Què en coneixes molts de jutges?
¾     Dos, el del divorci i el que diu quant han de durar les nostres trobades. I ja en tic prou. No se’ls escapa ni un somriure.
¾     Pare, tinc gana. Has posat la pizza al forn?
¾     Sí! Si ara mateix, si l’olores i la veus, t’adonaràs que és un bé de Déu.
¾     Papa, prou d’exageracions, que comences a semblar la profe.

Com me l’estimo al meu fill, és el més intel·ligent de tot el planeta. Que dic del planeta, fins i tot de la galàxia.

Miquel Pujol Mur