Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 1 de maig del 2020

VISITA AL MUSEU D’ART

Hem anat tota la classe al museu d’art contemporani. La professora fent –se la entesa no a volgut cap guia. Ella, ho sap tot sobre pintors i pintura.

Hem començat a recórrer les sales i ens ha començat a donar explicacions per copiar i escriure un exercici per millorar nota. Bé a mi, poc m’importa després del zero de la setmana passada, Poc profit em farà la nota que em posi. Para’t Manel no comencis amb les mateixes rancúnies de sempre, em diu una veu dins del cap. De sobte, la profe queda parada a l’entrada d’una sala.

Una gran sala, de parets negres. El terra és brillant com acabat de polir. La claror diària entra per uns finestrals de blanques i lleugeres cortines. De seguida m’ha imaginat el saló dels vals de les principiants a Viena.

En la paret principal sota uns focus lluïa una escala d’alumini i en un dels travessers un diari. La senyoreta ha rebuscat dins la bossa. No sabia que representava la figura.  L’Eloi, el noi savi de la classe, ha preguntat:
¾     Senyoreta, de qui es aquesta obra d’art.

La Montse ha contestat:
¾     Això, només són una escala i un diari..

L’Eloi li respon, (tan “gilipolles” i  “repipi” com sempre)
¾     Però, ha de haver una explicació. Tal vegada un personatge com Dalí, ens parlaria d’una escala mirant el cel i un diari tou.
¾     Calleu nens, m’atabaleu!- ha cridat enfurismada la professora mentre avocava tota la bossa a terra. Papers, cigarretes (òndia no sabia que fumava) l’encenedor, xiclets, pintallavis, tot, tot, era escampat damunt el terra lluent. Desesperada, per no trobar cap expilació, va obrir un paquet de mocadors de paper per eixugar-se les llàgrimes.

De cop s’obre una porta dissimulada en el pany de paret i apareix un home que agafa l’escala, se la recolza a l’espatlla i marxa en el diari a la mà. Girant-se cap a nosaltres ens crida no gaire alt, però que ressona en la estància.
¾     La sala està tancada. Vigilin que el terra patina. Vostè, senyora, també podia buidar la bossa en un lloc més adequat.

Miquel Pujol Mur