Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dissabte, 21 de setembre del 2013

BAIXANT CAP A LA MASSANA.

Conduïa pot ser una mica de presa però almenys per la meva percepció no havia cap perill a causa de la poca gent que passava pel passeig quan de prompte veié una cara enfadada, vermella tota ella i amb un rictus de llavis amargat per intensificar encara més el seu mal humor.

 

Esparverat i confús vaig donar un cop de fre segurament massa exagerar perquè les rodes xisclaren al clavar-se en sec damunt l’asfalt i tot de fum va sortir dels pneumàtics i del frens envaint  l’interior del cotxe i fent-nos estossegar. Però la cara mantenia el seu posat seriós i dur. 

 
Aleshores ja dubitatiu i penedit, allò que no saps que dir ni que pensar, com quan el professor t’agafa en falta copiant els deures d’un company, o dient ximpleses a la nena maca de la classe. Aleshores vaig baixar del cotxe i pesarós vaig posar-me de genolls tot clamant en veu baixa perdó.
 
 
Però ell continua seriós i el meus ulls eren propers a vessar innumerables llàgrimes de penediment i potser de por. Com quan la mare al fer la meva habitació trobava allò que fugia de les normes de la religió cristiana i tocant-me el cap deia mirant-me amb menyspreu: Ai Senyor, aquest principis d’home. De cop la cara va canviar i el rostre va tornar-se d’un color verd d’esperança i els llavis van distendre’s en un somriure amable i alegre. 
 

Alleugerit al veure la seva simpatia i el bon rotllo vaig pujar al cotxe i amb suavitat vaig posar la primera i dolçament afluixà l’embragatge i continuà passeig avall amb marxa lenta. Ja calmats, tot tornà a ser com havia de ser, llavors la meva companya i jo ens miraren complaguts per haver passat el mal tràngol

 
De mal moments a la vida n’hi ha molts més hem de tenir sempre l’esperança d’en sortir-nos. 

Escultures:   Mobili 2001 de Miquel Barceló Artigues.
                   Green Self.-Portrait 2007 de Jaume Plensa
                   Doble imagen de Manolo Valdes.
Fotografia: M. Rosa Planell Grau.
Miquel Pujol Mur.