Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 25 de setembre del 2013

HI HA UNA BOMBA.


En el grans magatzems sonà de cop la cridanera sirena d’alarma avisant de  l’existència d’un perill i a continuació per la megafonia una veu d’home avisa a tothom que abandoni tranquil·lament l’edifici a l’existir una emergència, però no gaire imminent. Rebo varies empentes d’una o altre persona que espaordida no fa cas i vol fugir corrent saltant-se totes les normes de respecte al veí. Aleshores allò que no havia de passar succeeix, algú que tenia de pitjar el botó de silenci dels altaveus no ha pitjat suficientment i s’escolta la veu del director parlant amb suposadament a la policia:
¾    De veritat hi ha un avís de bomba? 

Aleshores, de volta, tot es torna un desori, empentes, carrets rodolant, carrets caiguts enmig del pas i gent saltant-se totes les barreres de pas del supermercat. Crits de dona, plors de nens i alguna que altre imprecació de homes espantats. La policia ha fet acte de presència i intenta de controlar a la gent i així evitar atropellaments i ferits per l’estampida humana. 

Sobtadament m’adono d’un home que tranquil·lament mira el desordre i immediatament reconec al meu company de taula a col·legi. Sorprès perquè el donava per desaparegut, com passa amb els amics o les persones quan fa molts anys els has perdut de vista, m’atanso i sense pensar-ho gens abraço al meu antic conegut, com per recuperar els molts anys que no ens hem vist. Més en el moment d’acostar-me rebo una forta sotragada interna. Fa tants anys que no ens hem vist. Què queda del meu antic company. Se’n recorda qui sóc. Me’l miro i li dic:
¾    Els el Joan, no.
¾    Sí, que sóc el Joan, tu deus ser el Josep.
¾    Te’n recordes- li pregunto.
¾    Sí, em vas fer un trau al front.
¾    Sí, jo me’n recordo molt bé de les teves pessigades, Joan.
¾    I de la senyoreta Matilde, aquella seca i guerxa.
¾    Home si, la que ens va castigar quan...
¾    Si quan jugàvem a barcos i només ens quedaven els tres darrers quadrets a cadascun. 
¾    Ens van ben clissar, mala prosia.
¾    Si quan arribàvem al desenllaç final.
¾    Era tu o jo qui guanyava?
¾    Malaguanyat joc.
¾    Sí, i ara què...
¾    No deien d’una bomba.
¾    No pateixis, ja premeré el boto quan acabem de xerrar.
¾    Oh,...
¾   Acabàrem la partida junts on sigui- i em va abraçar... 

Vaig donar-li una empenta i vaig fugir... 

Desitjo només sigui la ficció del relat perquè aquest món està tan convuls que mai saps.

Miquel Pujol Mur.