Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dissabte, 7 de setembre del 2013

LA JOVE MARE.


La jove, morena, de mitja alçada i amb els cabells negres lligats en una cua, tranquil·lament davalla mirant aparadors amb el nen pel carrer Major.
¾    Nen, no corris.
¾    Mare que hem de comprar el tió.
¾    No Marc, el tió el trobarem a casa dels avis. L’àvia fa dies que el cuida i l’alimenta perquè  et porti forces regals.
¾    A sí! Ja el vaig veure quan el va portar l’avi, acabat de tallar del bosc. Mare, ja n’era de gros, Com estarà ara?
¾    Ui, ara està molt descansat. És a la meva habitació, quan era petita. L’avia li ha fet una manteta pel fred.
¾    Mamà, quan el va portar l’avi no tenia ulls ni boca,com sap l’àvia on posar el cap? 
¾    Nen, ara ja li han sortit els ulls i la boca, fins i tot l’avia li ha posat una barretina per què no es refredi. 
¾    El podré veure?
¾    Nooo!  Segurament s’espantaria i no et donaria res.
¾    Mare! Si el dimoni ho sabés què faria amb el meu tió.
¾    Calla , nen, no en parlis més i menys d’això, el llançaria al foc.
¾    Ui, que n’és de dolent el dimoni. Com el dels pastorets?
¾    Si, però calla una mica que sinó no podré acabar de comprar. 

Així baixava la jove mare agafant per la mà al nen i contestant cadascuna de les seves preguntes i tibant-lo quant el Marc s’esbalaeix davant d’una botiga de joguets.
¾    Mare, jo vull aquest, i aquell i l’altre.
¾    Prou, hi ha nens que no en tenen cap. 

Somriu al Marc i a la vegada cantussejà una suau cançó al petit que porta a dintre seu. Interiorment li diu:
¾    Petit, seràs tan xerraire i pidolaire com el teu germà. 

Mentrestant, poc a poc, tibant del Marc i ensomniada en parlar amb el proper fill acaba de baixar el carrer Major i tomba per continuar pel passeig on hi ha una zona amb tobogans i altres entreteniments per xics.   

Miquel Pujol Mur