Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dissabte, 28 de setembre del 2013

VELES AL VENT.

El Marc i el Pere són dos amics de tota la vida i a més els uneix de sempre la mateixa afició de navegar a mar obert i conèixer noves platges i nous països. Ells ho anomenen veure nous horitzons enmig dels blaus del cel i el  de l’aigua marina. Amics del mar naveguen per veure món i divisar llunyanes terres però si és possible sentint l’embat de la força del vent i el seu combat amb les veles de l’embarcació.

En aquesta ocasió el Marc s’ha comprat un veler nou i sense pensar-s’ho gaire han embarcat a fer una travessa transoceànica.

Fa dies que naveguen en la nova singladura però la nit passada és una de les nits que mereix recordar-se tota la vida. Enfrontats amb un galerna el veler ha pujat damunt les onades i ha baixat al més profund de les aigües mentre esperava la propera onada que el tornés a fer surar amunt com qui cavalca sobre un brau. Amb el vent a popa i les veles plegades intentaven fugir de l’epicentre de la tempesta. Agafats al timó han vist més d’una ocasió a la mort com a final de l’aventura però el mar clement a la matinada ha calmat la seva fúria i els ha permès arribar a les envistes d’una platja tropical de blanca sorra.  

Una illa, però el seu estris de navegar són mullats per la nit de tempesta i malgrat la seva qualitat només els permet prendre dades aproximades i inexactes. Els queviures també mostren la cruel navegació i que alguna de les comportes ha quedat oberta.

Finalment ancoren el vaixell en l’espectacular badia, de veritat que fa un dia meravellós, Amb la barca petita baixen a la platja i sota una palmera roben una clau que els deixa sorpresos per que indica que hi ha certa civilització en la illa.

El Pere mira al Miro diu:
          - Marc, no em deies que hi havia un Burger King aquí. 

El Marc el mira amb cara de sorpresa, mira el plànol per davant i darrere, mira la brúixola i s’encongeix d’espatlles posant uns ulls entabanats.
          - Maleït Marc,- penso, ja fa dies que mengen el que pesquem, em comença a semblar que la meva pell té escates. Un buit total oprimeix el meu estómac. Les meves cames comencen a defallir. 

Miro la clau, li dono la volta, i fins i tot, tinc ganes de menjar-me-la, pot ser una aportació de ferro després de menjar tant peix segurament millorarà la meva visió del futur. 

Giro el cap i entreveig al Marc, també famèlic i ni tant sols té la clau per portar-se a la boca. 

Faig un pas enrere, ell fa un pas endavant, ens agafem per les espatlles i repenjant-nos l’un amb l’altre, feixugament avancem. Pas a pas, cap a la selva on esperem trobar la nostra salvació, malgrat sigui mastegant herbes. 

Potser trobàrem fruites boscanes. 

L’esperança es l’última de les il·lusions a perdre. 

Miquel Pujol Mur.