Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 27 de setembre del 2013

ELS LLUMS REGALATS.

El Pep i la Maria, és una jove parella que van decidir casar-se. Uns amics, l’Aina i el Pau, els hi van regalar dues llums per a les tauletes de nit. A la jove parella, com no els van agradar els llums van comprar-ne  uns altres. 
Al cap de cert temps els amics van decidir visitar-los i els hi van anunciar la seva intenció. Aleshores, el matrimoni va córrer a treure les llums i a posar-los on corresponia i  a partir d’aquí comença aquest relat.
¾    Pep, on els vas guardar?
¾    Maria, no em vinguis amb romanços! Vas ser tu qui els vas entaforar a l’armari de l’eixida.
¾    Però Pep, si et vaig dir que els embolicaríem amb papers i plàstics per protegir-les.
¾    Òndia! No em vaig recordar. Com seran?


Tots dos comencen a remenar dins l’armari  i en un racó troben els llums amb les pantalles rebregades. A més aixafades per una caixa que van premsar amb força per tancar la porta.
¾    Maria, oh! Que pensaran l’Aina i el Pau quan vegin com els tenim. 

La Maria prou intenta endreçar les pantalles però, són tan rebregades que no hi ha cap possibilitat per adreçar-les.
 
El Pep amb la mà al cap, assentat en una cadira pensa aclaparat per la impressió que produirà als amics, a més a més al Pau l’han ascendit a cap del seu mateix departament a l’empresa, a l’observar la poca cura que han tingut d’un regal que els van fer després de recórrer un munt de botigues. 

Mal reparats i mig netejats, a la fi els posem sobre les tauletes de nit. 

L’Aina i el Pau després de les salutacions i els petons habituals al trobar-se els amics sembla que només tenen una idea al cap i enseguida pregunten.
¾    I els llums. Què com van?
¾    Ui! Els tenim a les tauletes i fan una llum.
¾    A veure.- Inquireix l’Aina- Em van dir que quasi eren màgiques. 

Arriben a la habitació i pitgen els interruptors. Immediatament s’encenen però no amb una resplendor blanca, sinó vermella forta.
 
El Pau mira a l’Aina i diu: 
¾    Quin mal rotllo amb aquesta cambra.
¾    Ai, per què?- pregunta el Pere, tot dissimulant.
¾    Ah, no ho sabeu.
¾    Què vols dir?
¾    Mira si la claror és verda vol dir que tot és amor i passió. Si groga que hi ha certs malentesos i si vermella que tot són rènecs i cops. 

Avergonyits i volen netejar els dubtes sobre el funcionament del seu matrimoni  confessen als seus amics la poca cura que havien tingut del seu regal.
 
Al Pep i la Maria ells hi va costar anys i panys, a més d’un sopar i un altre sopar tornar a congraciar-se amb l’Aina i el Pau. 

Miquel Pujol Mur.