Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 20 de març del 2020

LES ARRACADES I LES FLORS

La Lluïsa dubte un moment. Es treu les arracades i les deixa caure en les mans de la seva amiga.
¾     Per què en donés les teves arracades. - pregunta la Isabel.
¾     No les vull. Simplement són un mal record d’un mal home.
¾     Del teu home?
¾     Sí! Tu no el vas conèixer
¾ Com volies que el conegués. Vosaltres vivíeu a Andorra. Jo poques vegades m’he mogut de Manresa.
¾     Però tu viatges molt. Últimament pugues molt a La Seu.
¾     Tens raó! Vaig a veure la meva cosina a la residència i me’n torno a casa.
¾     Veus com coneixes aquelles terres i ...

En aquest moment sona el timbre de la porta. La Isabel s’aixeca i diu a la Lluïsa:
¾     Segurament és el carter. Calla després t’explicaré una de bona.

Obre la porta i exclama sorpresa
¾     Oh! De qui és?
¾     Vostè sabrà senyora. Jo només faig entregues.
¾     Esperi li donaré una propina.- Busca en un calaix, treu cinc € i li dona.
¾     Gràcies senyora.
¾     No! Senyoreta!
¾     De totes formes, gràcies, és una bona propina. Un € hagués estat una almoina. Gràcies, gràcies, senyoreta.

Poc després entra la Isabel en el menjador portant un enorme ram de flors vermelles.
¾     Què maques!- diu la Lluïsa.
¾     T’ho explico. Durant la visita a la meva cosina em va presentar un senyor molt educat. Més bon jan! I molt culte! No entendre mai, quan em va dir que la seva esposa el va deixar. Haurà de ser una  ignorant i desgraciada!

La Lluïsa No pot contenir-se. Treu de la bossa de mà una fotografia i li ensenya a la amiga.
¾     És aquest?
¾     Sí! El coneixes
¾     El meu ex-marit. Ja saps d’on venen les arracades.

De vegades allò que un no vol, altres ho aprofiten. Qui sap si sempre hi ha possibilitat de canvi en la persona humana.

Miquel Pujol Mur