Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 13 de març del 2020

NO VAIG VEURE EL BASSAL II

La nena era molt dolça i agradable, em va dir que s’avorria molt, sola sota l’aigua, sense ningú amb qui jugar. Però la mare va comentar-li suaument:
¾     Filla! Aquest és el nostre país. A dalt no sabríem viure.

Vaig jugar una estona amb ella. Mare i filla van riure amb el meus jocs. Però la granota va tornar dient-me:
¾     Va corre, que he de veure al carter.

Dient-los-hi adeu amb la mà vaig seguir a la meva guia. Poc després en un rabeig del riu vam veure els peus d’una garsa. La meva companya va trepitjar-li un dit. Em va dir que n’era el timbre. L’au va ficar el cap a dins el riu, va mirar a l’amfibi, i va sacsejar el bec, dient-li:
¾     No la teva xicota no t’ha escrit.

Vaig notar com s’enfadava, i fins i tot, renegava murmurant: ja n’haurà trobat un altre. Pèrfida! Com pot ser si jo soc el més galant, i formós granota mascle de l’estany. En fi! Què hi farem, resignació. Girant-se cap a mi va preguntar-me:
¾     Tu encara vols veure més coses? No en tens prou.
¾     Home!- vaig respondre dubitatiu, alçant les espatlles.

Al veure’m encuriosit va fer-me un gest i continuà parlant:
¾     Bé, et presentaré a la reina!

Sortint de l’aigua vaig acompanyar-lo per un caminet on una corrua de erugues es seguien les unes a les altres.
¾     Qui són?- vaig inquirir.
¾     Les futures reines!- va  contestar-me.

Vaig pensar aquesta ha begut massa i no precisament aigua. Però vam continuar fins una sala gran on havia una gran papallona asseguda en un tron amb les ales esteses. Mostrava a tothom mil i un colors i uns dibuixos excepcionals. Era esplèndida, era una meravella. Com diria un enamorat, era tot ella, una orgia de bellesa. Vaig quedar encisat davant de la seva presència. Llavors, li vaig preguntar al meu guia:
¾     I les altres erugues, per a què? Si aquesta, és la més formosa que mai he vist.

La seva resposta em va deixar sorprès:
¾     Acompanya’m mira i calla.

Vam caminar per una galeria que era com un museu ple de papallones amb les ales obertes. En el transcurs del camí els colors i la bellesa dels dibuixos s’anaven esvaint, fins que tot, finalment era només pols.  
¾     Ho comprens- Va preguntar-me la granota- la bellesa és efímera, els records es perdent, una papallona és bonica, unes hores, uns dies màxim. Per això pugen les erugues pel camí, perquè seran reines, un breu lapse de temps i després, se n’haurà de posar una altra en el seu lloc. La vida és breu, i tots, a la llarga finim. Potser els records, l’angoixa d’estimar, els amors, ens donen un instant de felicitat. Adeu, amic, viu la vida.

Vaig notar que algú em movia una mà i em deia:
¾     T’has fet mal, t’ajudo.

La vaig reconèixer de seguida era la noia de la nimfa que m’ajudava a aixecar-me. Agafats de la mà vam marxar pel camí, en direcció a una aura de sol minvant.

Miquel Pujol Mur