Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 25 de març del 2020

NEU I REFUGI

Aquest matí m’he llevat a trenc d’alba per sortir a respirar a tot pulmó l’aire fresc de la matinada. Aquest nit, freda nit, he escoltat el remor d’un plugim que queia damunt la teulada i els costats de la casa. M’imaginava trobar un paisatge net i verd, malgrat que la terra fos mullada de la pluja. La meva sorpresa ha estat veure tots el voltants coberts per la blancor de la neu.

Sorprès  he tornat  a dins a buscar la motxilla, després he recordat que ahir la vaig deixar al respatller d’una de les cadires de la cuina per què el calor de la llar eixugues d’humitat presa pel teixit durant la caminada.

Ja abrigat i ben calçat, he trobat un bastó de corba empunyadura i punta de ferro, aleshores ben equipat he sortit altre cop a la intempèrie.

He furgat amb el bastó la neu i m’ha sorprès que s’enfonsés més de trenta centímetres. Això és més del que em pensava! He alçat els ulls al cel i m’he adonat que núvols foscos tapàvem la claror del sol em l’horitzó.

El cotxe l’havia deixat a set quilometres del refugi, però en les condiciones del camí nevat, malgrat fes un gran esforç, per arribar-hi no ho aconseguiria.

El meu cotxe és simplement un petit utilitari. La neu no és el seu millor lloc per circular. M’he dit esperaré auxili. Quan feia una llarga estona he telefonat al servei d’assistència. La veu de circumstàncies d’una senyoreta m’ha dit:
¾     Prenc nota, refugi de l’Aligot, sol. Prengui-s’ho en calma. N’hi ha trenta-sis abans que vostè.

Aleshores que puc fer jo. Doncs el que em deia la senyoreta telefonista. Llavors amb ànim indicatiu de la meva protesta he fet un ninot de neu. No sé per què ho he fet, aviat queia més neu i el ninot s’ha convertir en una deforme bola de blanc color.

Amb els peus mullats he tornat al refugi per escalfar-me prop de la llar de foc. Per més inri la senyoreta m’ha telefonat per advertir-me que encara trigarien molt més. Millor dit que no sabia quan em podrien socórrer.

Molest he cercat la motxilla per buscar en el seu interior el menjar que porto. Tal vegada faré un àpat. Però pensant que em quedin queviures per si cas el salvament s’allarga encara més.

Ja ho deia l’avi: Tranquil·litat i bons aliments. Sí, bons aliments però poca poc i procura estalviar... per si els de salvament triguen massa.

Miquel Pujol Mur