Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimecres, 11 de març del 2020

NO VAIG VEURE EL BASSAL I

No vaig veure el bassal. Exactament és això el que em va passar. Jo sempre he estat un obsés de la tranquil·litat i de la pausa però, aquell matí alguna estranya raó m’empenyia a caminar i caminar sense deturar-me. També he de dir-vos que no soc cap individu àgil. Qualsevol entrebanc se’m fa molt difícil de superar. Però això no té cap importància, ja que encara soc un noiet molt jove i amb força camí per endavant. Tot pot superar-se! Obsessionat per les meves dèries, ho he de tornar a dir, no vaig veure el bassal. Em preguntareu:
¾     Bé, i què? Et vas mullar les sabates o, tal vegada tacar-te els mitjons.

Doncs no, vaig patinar i vaig caure com un sac, enmig de l’aigua fangosa. A més, em vaig donar tal cop al cap, que vaig quedar mig estabornit. Ho veieu, quin bony! Ja sé la vostra resposta:
¾     Sí, noi, com un mig ou de colom. Sí! Sí! Bon cop.

Vet aquí, aleshores va començar la meva aventura. Estava estirat damunt l’aigua, quan em vaig adonar que, poc a poc, deixava d’estar tèrbola i s’aclaria per moments. Jo m’agafava el cap per suportar el dolor quan sobtadament va emergir del bassal, estany o gola, ves a saber com anomenar-lo, un ésser fantàstic. Una simpàtica granota verda de grossos ulls vermells. Va mirar-me fixament i em va preguntar:
¾     Què? Et fa mal?

Jo, sorprès que una granota em parlés, vaig moure el cap afirmativament. Mirant-me als ulls va oferir-me la seva pota i quasi com una ordre em va dir:
¾     Anem a trobar algú que et curi!

Poc després, seguint-lo, jo també em capbussava en el líquid element, i anava rere seu. Vaig veure un ésser extraordinari de cap arrodonit, cos llarg, quatre potes i una pell de color groc i negre. Preciós, quasi com un taxi barceloní. Vaig voler acaronar-lo però, la granota em va fer una estirada de la mà i em va dir:
¾     No! No! No la toquessis mai. La seva pell és verinosa. No deixaries de gratar-te durant molta estona.

Ens vam enfonsar més, i en una riba vam trobar una salamàndria. Aleshores  la granota me la va assenyalar, dient-me sota veu:
¾     És la més vella i sàvia de totes. Sabrà fer-te un pegat pel nyanyo.

Així va ser, la salamàndria va agafar fang el va pastar i, després hi va afegir unes herbes estranyes i pudentes. M’ho va posar al damunt, i a la poca estona tot el mal havia desaparegut.

¾     Què bonic és el teu país sota l’aigua.- Vaig afegir, per així afalagar a la granota amiga.
¾     Vine!- em va contestar- te n’ensenyaré un tros més.

Poc després m’indicava una bella senyora que tocava una arpa amb una nena:
¾     Mira una nimfa de les aigües i la seva filla.

Continuarà ...

Miquel Pujol Mur