Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 2 de març del 2020

SABORS EXÒTICS II

La primera parada va ser la de la pega dolça i els  caramels. El simpàtic i xerraire botiguer va donar-me la primera lliçó:
¾     Mira noi! La pega dolça prové de la regalèssia. Notes l’olor? El tacte ha de ser una mica tou, massa dura vol dir que té molts dies i està seca. L’olor ja la notes, mira, quina fragància.

Mentrestant em passava la negra barreta per davant del nas. Per saber-ne el gust va donar-me’n un xic, per tastar-la. Era bona. En la mateixa botiga i amb el mateix cerimonial, vaig comprar la resta dels productes. Olor, tacte i gust les tres primícies del bons productes per a la gran cuina estrellada. Sincerament, havia en la meva boca una gran confusió, per la barreja dels diferents sabor. A la llista, vaig adonar-me que hi havia escrit un nom i una adreça, i deia: Ves a buscar el paquet. Diligent com sempre, vaig anar a recollir el paquet i, amb totes les compres, vaig tornar a la cuina.

Només arribar el gran xef va deixar la feina i em va demanar amb pressa el paquetet. En obrir-lo, vaig quedar garratibat; allò era ple de grosses formigues, escarabats i escorpins, tots ben torradets.
¾     Oh, la, la! - Va cridar, alegrement, el gran cuiner- Quina bellesa! Quina meravella! Quina aroma! El sabor del déus! - I agafant un bitxo d’aquells, se’l va cruspir. El mastegava amb delit, tanmateix com si allò fos un pastís de nata. –Tasta, Joan, tasta! Quedaràs admirat de l’elegància del gust. Tu sempre recorda l’olor, el tacte i el gust. L’essència de la bona cuina.

De cop no vaig ser capaç de contestar res. Me’l vaig mirar fixament i li vaig dir:
¾     Per menjar això, me’n vaig a cuidar vaques.

Em vaig treure el davantal i la gorra alta. Vaig saludar-lo amb un sec adéu. Però mentre pujava cap a casa vaig començar a pensar. En arribar vaig dir-li al pare.
¾     Pare, pot deixar-me en herència la casa vella, sota l’obaga? Ja sap que no té gens de terreny i mig cau a trossos. El Magí, no en farà res.

He de dir que el meu germà és una bellíssima persona i va fer immediatament un gest d’assentiment.
¾     Què hi faràs? Si només hi ha escarabats.
¾     Això mateix pare, criar escarabats i tota classe de bitxos, per vendre als restaurants de luxe.
¾     Tu estàs boig! - Em va respondre el pare- L’estança a la capital t’ha tornat ximple.

Pobre pare, si em veiés ara amb, el tot terreny nou de trinca, la casa nova al poble i un cotxe de luxe per sortir a passejar. No s’ho creuria mai. A més soc el batlle.

Miquel Pujol Mur