Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 30 de març del 2020

DE QUI ÉS AQUEST JERSEI A RATLLES II

Em feia mal d’ulls veure’l llençat sota el llit i vaig ajupir-me per agafar-lo. Ondia!  Aquesta talla no correspon al cos de la meva filla, és el doble de gran i molt llarga. Tampoc recordo cap amiga seva tan enorme i alta. Ja descentrat del tot, l’oloro. Cordons! L’olor no té cap aroma femení. Això, olora a colònia de mascle.

La meva imaginació comença a treballar i treballar. Imagino a la nina dels meus ulls fornicant amb un homenot. Tanmateix, com si el goril·la de Congo se n’apoderes i la tractes com una nina de drap. La meva Laia amb un home. Horrorós! Bestial! Impossible!

En el punt més alt del paroxisme truco a la meva dona i li explico:
¾     Carla, la Laia surt amb un noi! I pugem a l’habitació! Tu ho sabies?
¾     Home Carles! No ho sabia, no! Però, t’estranya? Pensa que el jovent ara va molt avançat. Ja saben com fer-ho.
¾     Però la nena, pobre nena, si només té setze anys. És una criatura.

Aleshores, amb una veu força eixuta, m’ha donat una contesta que m’ha deixat com una pell de plàtan trepitjada i xafada repetidament.
¾     Quasi disset! Te’n recordes que jo tenia la mateixa edat quan vaig ser mare. Per què no m’ho deies llavors. No ho pensaves d’aquesta forma. Més aviat, insisties, i insisties. Volies fer-ho contínuament. Ai, homenot Carles, com canvien les coses segons des on les mires.- i va penjar-me el telèfon.

Assegut al sofà, ja no vaig ni demanar la pizza. No vaig veure el partit de futbol. Enlloc de la fresca cervesa regalimant escuma, em vaig beure un got gros de whisky, sense gel. Va ser pitjor el remei que la malaltia. En la pantalla, per cert apagada, del televisor només veia la meva filla en mil posicions. Després a un faune que la perseguia o, a vegades era un goril·la o, un ara que s’ha posat de moda, un vampir. També la veia, amb una panxa immensa que es feia grossa i grossa, fins que rebentava i omplia la sala d’aigua i entremig sortia una espècie de granota que em deia: Hola avi! Horrorós! Esquizofrènic! Paranoic!

Ho he vist clarament, ha sortit a la meva dona. Que puc fer jo, ara. En un moment els efluvis del whisky m’han pujat definitivament al cap. Ho he tingut ben clar, espiaré a la meva filla i quan vegi que puja amb un xicot a l’habitació, esperaré una estona i quan comenci a escoltar aquells sorolls dels petons, alguna rialleta joiosa, abans que arribi el so rítmic del llit, pujaré, entraré i els hi diré senzillament:
¾     Us he portat un profilàctic perquè hi ha que prendre precaucions. En aquesta casa de matrimoni, abans d’hora, ja n’ha hagut un.

Després de deixar damunt la tauleta una caixa sencera de preservatius m’aniré a tirar al riu o, a pescar. Segons en vingui pel cap.

Miquel Pujol Mur