La Cristina ja no és aquella criatura del principi. Ara és una senyora, advocada de Dret Mercantil, casada feliçment amb un metge traumatòleg de certa fama. Tenen dos fills que ja s’han emancipat i han marxat a estudiar i treballar als Estats Units.
La
felicitat i la sexualitat, com a moltes parelles, al pas del anys ha anat
variant. Ella sap que el Pere, de tant en tant, té alguna que altra distracció
amb alguna persona del seu entorn. Al principi
la va molestar i van discutir-se, però finalment l’estima personal, una
espècie de camaraderia pels anys viscuts junts, i també la posició social, van
anar minvant l’orgull ferit. Com a contrapartida, la Cristina també va buscar-se els seus
rotllets. Si ell sortia amb una, ella se’n cercava un altre. Sense cap odi ni
cap gelosia.
Aquesta
nit els han convidat a una important Galeria d’Art on es presenta l’obra del
escultor R Swartz. Malgrat estar cansada, el Pere ha insistit tant dient-li que
era un esdeveniment a nivell mundial, que ha accedit encuriosida. Per primera
vegada l’obra d’aquest home s’exposava fora de la seva nació. Hi haurà la “crem
de la crem”, a nivell de tot el país. Presentarà l’obra, la dona de l’autor una
coneguda crítica, de renom mundial. Finalment sap, que es trobarà amb totes les
seves amigues i conegudes. Pot ser una vetllada força agradable. Tal vegada una
nit de posar-se al dia del tots els xafardejos que circulen per la ciutat.
Només
entrar, un ajudant els ha portat a conèixer els amfitrions. La senyora és una
dona ja gran, amb un cert somriure que demostra
que la vida no li ha d’ensenyar res de nou. L’escultor és un home més
jove, molt agradable, que es nota que respecta molt l’opinió de la seva dona i
mentora.
Parlant
amb les amistats, esperant l presentació oficial, algú comenta a la Cristina
que el cognom d’ell no és Swartz, sinó que és el cognom d’ella, més coneguda en
el seu país. Es van casar i ha estat la mecenes de l’obra del seu marit. Ara,
el nom d’ell ja és un clàssic ben pagat i reconegut, dins l’art de l’escultura a nivell mundial.
Mentre
parla amb les amigues gira la cara per mirar l’home. Es alt i fort amb unes
mans expressives i grans a causa del seu treball. La cara de pell morena, un
nas una mica ganxut i una gran cabellera negra, amb les polseres i, alguns
cabells blancs que mostraven la seva cinquantena d’anys.
Observant-lo
s’adonar que ell també la mira detingudament. Per què, es pregunta, si no es coneixien de res. Però fa
un gest amb la cara que la sobta, va ser
com si fantasmes del passat ja oblidats, tornessin a la vida. Aquell home, ella
el coneix, però el cognom emboirava el seu pensament.
Llavors
la dona i manager es dirigeix al públic per inaugurar l’exposició i va
pronunciar amb el seu accent alemany el nom Rafel. Una llum s’obre en la seva
ment. Sí, Rafael, Rafaelillo, dels seus somnis infantils. És com si el teló
d’un teatre s’aixequés per principiar la funció. Els actors són dos, una noieta
molt jove, una nena i un, també nen, que corren i alegren l’aire amb els seus
crits de joia.
Continuarà ...
Miquel Pujol Mur
Continuarà ...
Miquel Pujol Mur
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada