Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dilluns, 13 de maig del 2019

LA CARTA SENSE DESTINATARI


El Xavier, un home proper al vuitanta anys, està assegut davant la taula de la seva habitació a la residència. Malgrat conserva una bona salut, aquests dies s’ha entossudit en què vol escriure una carta a la seva mare.

Un capritx d’octogenari , segurament que sí, ja que mai a la vida li ha escrit cap carta. La mare fa molts anys que és morta. La seva dona també fa temps  que va emprendre el darrer camí. Els fills són força lluny i dedicats al seus quefers. També comencen a envellir. El Xavier amb moltes dificultats escriu així.

Mare,
Ara que soc gran, molt gran, m’adono que mai et vaig enviar una carta. Per tant, ara, sí ara, que la meva vista no és la millor, i el pols fa que la meva mà tremolí, vull escriure’t aquesta missiva.

Quan era petit, un món inexplorat s’obria avant meu i volia ser l’aventurer del meus propis pensaments. Ja de més gran allò que anomenen vida va eclipsar la meva ment, s’havia de trobar xicota, s’havia de comprar un pis, s’havia de tenir un cotxe i també per què no, s’havia de formar una família. Tot aquest conjunt d’obligacions i, altres portades per una societat de consum, van impedir que m’aturés un sol moment en el meu camí. Aleshores no vaig fer una cosa tan senzilla, tan fàcil, com escriure una carta per parlar-te dels meus sentiments.

Ja després d’aconseguir tot això, tampoc vaig parar una estona per reflexionar, m’havia de divertir, sortir amb els meus, i relacionar-me amb altres, per figurar ser en aquesta vida algú de qui se’n parli.

La casa s’havia de canviar per una nova i més gran. El cotxe també, i sovint, per tant havia de continuar en la roda obligada del treball. Han passat els anys, la fantasia de la vida i els seus desitjos han minorat. La meva companya de sempre també ha marxat al país del no retorn. Ara quan estic sol reflexiono, penso, temo que en cert temps una boira embromarà  el meu enteniment i m’adono de la meva falta. Mai us he escrit una carta on expressés el meu pensar.

Avui l’escric amb el penediment què durant els anys que vam viure junts no vaig ser capaç de fer-ho.

¾     Dir-te: Mare, t’estimo.

Cau la tarda i el Xavier cansat deixà la ploma i reclina el cap damunt la carta. Tendres somnis d’infantesa enterboleixen els seus sons.

Miquel Pujol Mur