Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 10 de maig del 2019

L’HEREU. Jo Nesbo


Fa molt temps que no havia publicat res, en aquest apartat sobre llibres. Ara m’ha tornat una mica la dèria de llegir i voldria omplir de nou aquest espai dedicat a les meves lectures. Malgrat tot, em raca un xic.

Altre cop recordo les paraules, prou sabudes, que diuen que llegir un llibre es com obrir una finestra al carrer i conèixer notícies d’arreu del món.

Sempre he dit que els llibres gruixuts i amb molts personatges i de noms estrangers  em costen de seguir, doncs aquesta vegada el llibre que m’ha decidit a fer aquesta ressenya és un llibre de sis centes quaranta-dues pàgines.

L’HEREU és un llibre gruix, més amunt he posat les pàgines, publicat per l’Editorial Proa, primera edició octubre del 2018. La traducció al català és de Meritxell Salvany Balada.

Jo Nesbo (Oslo 1960) està considerat com un dels escriptors de gènere policíac més interessants d’Europa. La seva vida ha estat prou moguda i diversa. Abans d’escriure va allistar-se com a voluntari a l’exercit noruec.  Posteriorment va ser guitarrista i lletrista d’un grup de rock. L’any 1996 va deixar la música per dedicar-se a la literatura.

Ës l’autor de l’aclamada sèrie del detectiu Harry Hole publicada tota la sèries per Editorial Proa. Apart d’aquesta sèrie va sorprendre’m trobar dos títols més Headhunters i Macbeth que fa pocs dies he vist per la televisió i que em van impactar força.

L’HEREU està dividit en cinc parts i un epíleg. L’argument tracta de d’un pres model d’una presó perfecta, addicte a la heroïna, que accepta ser culpat de crims que no ha fet. La causa de la seva depressió és el suïcidi del seu pare sl descobrir-se que era un policia corrupte . Un altre presoner le explica la veritat de la mort del seu progenitor i decideix escapar-se per esbrinar la veritat. Després una munió de personatges bons i dolents entren en el relat.

Sincerament, escriure aquesta petita crònica vol dir que m’ho he passat bé llegint-la. Per tant la recomano a qui li agradi aquesta tipus de novel·la policíaca. Crec que en gaudireu.

No vull fer cap comentari sobre qualsevol obra que no hagi llegit i tampoc que no hagi estat capaç d’acabar de llegir

Aquest escrit no vol ser cap judici sobre el valor artístic ni d’escriptura del llibre només és una breu ressenya d’haver-lo llegit. M’agradaria si algú l’ha llegit conèixer el seu parer.

Text i recull dades: Miquel Pujol Mur