Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 1 de gener del 2013

El GAT I EL RATOLÍ.


Una vegada el gat Amadeu anava perseguint una mosca, afició prou entretinguda entre els membres de la família dels fèlids, i va ensopegar-se cara a cara amb un ratolí. Aquest animaló, l’Innocenci, havia sortit de casa seva seguint el rastre olorós d’un formatge, sabeu aquells formatges una mica tous, sucosos i que fan aquella olor, quasi pudor, forta i espessa que s’endinsa als narius amb una sensació agre i picant. Doncs aquest era el formatge que treia de polleguera a l’Innocenci. 
El gat Amadeu es mira a l’espaordit Innocenci que era encongit en un racó i amb la veu dolça i ensucrada dels gats quan volen engalipar al pròxim i a més amb un somriure afalagador va dir-li:
¾    Hola, amic Innocenci, t’estava cercant per jugar a tennis. 

El ratolí  empassant-se la salivera i veient tots el camins obstruïts pel cos del gat respongué:
¾    A sí, jo venia amb la mateixa idea però ves per on jo volia jugar demà. M’he deixat la raqueta a casa.
¾    No et preocupis en trobarem una altra. Suposo que no t’importa la marca.
¾    La marca m’és igual.- Mentrestant mirava dissimuladament per on fugir- Però no em veig cap per aquí.
¾    Mira jo en tinc una- contesta el gat i girant-se pren una forquilla gran i lluent. De sobte fa el gest d’enforquillar al ratolí. Aquest veient-se perdut corre desesperat sense trobar cap cau per amagar-se. 

Només veu un foradet petit rere una ratonera i s’amaga darrere del parany del gat Amadeu. El gat de primer no el veu. L’Innocenci sap que els ulls del gat no trigaran a tenir la nineta rodona i el veurà malgrat la foscor. Ràpidament mou la ratonera encarant-la a la llarga cua del gat que la mou neguitosament mentre regira en les ombres. Passa la cua una vegada i res, quasi pica a sobre i res. Finalment al tercer cop quan el gat va a girar-se a on és el ratolí, salta la trampa i prem la cua felina. Quin marrameu més esgarrifós trenca el silenci del patí. 

La forquilla desnonada de la pressió de la mà del gat voleia pels aires i cau prop del ratolí. Aquest l’agafa fortament i comença a burxar l’esquena de l’Amadeu. Aquest miola buscant auxili fins que una de les voltes el parany salta, no sense quedar-se enganxats uns quants pèls de la cua del gat. Pobre Amadeu com corre perseguit per l’Innocenci que quan el punxa va dient.
¾    Toma ace, toma ace- mentre entremig fa la cantarella de 0-15, 0-30, 0-40, set i joc 0-6. 

NO US FIEU MAI DELS QUÈ EN BONES PARAULES I SOMRIURES AFALAGADORS US VOLEN ENSARRONAR.

Miquel Pujol Mur.
Berga, 23/12/2012