Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 16 de juliol del 2013

ZODÏAC

Som a una població de la nostra terra, capital de comarca. En un carrer estret i per a vianants que recorre el centre de la vila i porta fins a la plaça Major. Una de les moltes botigues de tot tipus de mercaderies que ocupen les dues vores del carrer és un despatx de loteria, amb aparadors i porta de vidre, on hi ha penjades dins de petites vitrines les diferents tires de butlletes pels sorteigs que pertoquen a la propera setmana. Al fons de la botiga hi ha un mostrador tancat amb vidres i reixes on una dona atén els clients. Aquesta és gira i diu:
¾    Francesc, Hauries de venir a despatxar perquè haig d’anar a comprar, a la xarcuteria de la Cinta, si no aquest migdia no dinarem.
¾    Bé Elvira, ja vinc, deixa’m acabar de llegir el diari i de seguida surto.- Respon la veu d’un home. 

Poca estona després surt l’home de dintre la rebotiga i ocupa el lloc que li deixa la seva muller, i continua atenent els clients, mentre obrint la porta lateral i amb un cabàs a la mà surt l’esposa a comprar. En sortir es creua amb un home que entra i que fent-se endarrere la deixa passar, entrant a continuació i tancant la porta. Van sortint els diferents clients que feien cua, un cop atesos, i a la fi queda l’últim que ha entrat davant de la finestra de la taquilla.
¾    Bon dia. Veritat que em donarà el número de la sort, el voldria de la loteria del dissabte i acabat amb set i zero.
¾    Si miri n’hi ha molts. I per què acabat amb set i zero?
¾    Veurà, aquesta nit, mentre dormia cobert per la meva manta ratllada com una zebra, m’ha vingut un somni sobre el zoo.
¾    Sobre el zoo? Quins somnis més estranys que té, jo somniaria en la Kim Bassinger. Deuen ser molt rars els seus somnis.
¾    Perdó, he dit el zoo? M’he equivocat, volia dir que en el somni em veia el dia d’ahir llegint a la biblioteca .
¾    La municipal, oi?
¾    Home, clar, just era a la zona dels diaris i revistes, a baix entrant a mà esquerra quan em va caure un diari a terra i en agafar-lo em van sortir  les fulles on hi ha allò dels signes del zodíac, com es diu l’horòscop, me’l miro i llegeixo que avui és el meu dia de la sort si compro un número acabat en set i zero.   
¾    Ah, molt bé! De seguida li busco – i comença a remenar en les diferents tires del mostrador mentre cerca la butlleta.  

Quan la troba li dóna a l’home i aquest li paga. Com que no ha entrat ningú més, aleshores continuen enraonant una altra vegada però, aquest cop sobre el Barça i el “pibito” Saviola. Estan al zenit d’aquesta conversa quan passa pel carrer un cotxe zeta  de la policia i una ambulància que, pocs metres més endavant, s’aturen. Entren, sense que el dependent i el client se n’adonin, dos policies i dos infermers que llençant-se sobre l’home l’immobilitzen i li posen una camisa de força i, a continuació els dos infermers se l’emporten.
¾    No s’espanti senyor, és inofensiu, però se’ns escapa molt sovint i ens costa molt trobar-lo.- Comenta el caporal.
¾    És simpàtic.
¾    Sí, això sí què ho és, no ha fet mai mal a ningú. Adéu. 

Es retiren els dos policies i l’home de la loteria se n’adona que el bitllet és a terra. Durant la lluita a l’orat li ha degut caure de la butxaca. L’home se’l mira, el recull i diu:
¾    Ben pensat el número és molt maco, com que és pagat me’l quedaré. Mira que si té raó i toqués, em faria ric, com a mínim ens podríem comprar el cotxe. L’Elvira i jo ens aniríem de vacances amb un vehicle nou. 

És correcte quedar-se’l?
Hauria de tornar-lo al boig?
Creieu en l’horòscop?
El destí és marcat a les estrelles del firmament?

Miquel Pujol Mur