Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 20 d’agost del 2013

MONTSENY

Feia anys que no havia pujat. Aquest lloc en porta molts records de joventut i de més gran.

Però oblidant records ahir van decidir tornar a dalt de Santa Fe del Montseny. El viatge des de Berga és llarg, però una vegada arribés a Sant Marçal es van posar a bullir dins meu tots aquells noms que coneixia i si no fos per què no ho havien previst hauria començat a pujar muntanya a munt. Només els noms del senderols feia que a la sang tornés el foc de joventut. Sentir les ànsies de caminar que segurament les meves cames no em permetrien. Davant el cim del Matagalls, mig emboirat, el seny va imposar-se a la rauxa i vaig comprendre que no podia ser perquè no havíem sortit preparats. Era una volta per veure si podíem fer alguna cosa interessant un altre jorn.

Vam pujar al cotxe i vam seguir la carretera fins a la font de Peseeves , un bon racó amb una fageda que cobria el terra com una catifa fulles vermelloses.

Santa Fe, un xic més tard. Però no primer a veure el Turó de l’Home. Més el records van fallar la pista acaba en un aparcament sense arribar a dalt. En la caseta d’informació ens van indicar un corriol que seguia un camí i ens van recomanar fer la tornada per la pista asfaltada. Vam agafar els pals, i cames ajudeu-me, poc a poc, vam pujar fins l’antiga estació meteorològica.

A la tarda; com es pot sortir tant mal preparat, sense botes i a més ens vam deixar els bastons al cotxe fer la ruta de l’empedrat de Mourou. Entre fagedes i castanyers vam fer camí evitant els bassiols de l’aigua caiguda el dia abans. Sortia entremig de les pedres i com petits torrents baixaven per la muntanya.

Per fi, l’empedrat, quasi dalt del cim, com si forces tel·lúriques haguessin enllosat el terra. L’erosió ha menjat els cantells vius. Finalment l’embassament i seguidament les restes del pantà i la seva presa.


Miquel Pujol Mur  
Fotografia: M. Rosa Planell Grau