Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 23 d’agost del 2013

PARLAR D’HOMES I DONES

Crec que el metabolisme comporta una sèrie de variants i malgrat rebre una educació no sexista a la llarga ser dona condiciona a una millor sensibilitat i diferent a ser home.

En aquests apartat mai diré que la dona sigui incapaç de fer el mateix que l’home i també crec que hi ha moltes accions a la vida que segurament farà millor. L’home també crec ha millorat últimament en la percepció de coses que pot fer en la família i la casa.

Durant anys la dona ha estat delegada a treballs de menor o d’ínfima qualitat portada per la prioritat  de l’estudi als homes qui eren els que portaven els diners a casa.

Als serfs, l’home del poble ras, els senyors i l’església els volien forts per anar a guerrejar contra els enemics de les pròpies idees, la possessió de la terra i la fe cristiana o altres. No ens d’oblidar que als musulmans també els hi parlaven de la guerra Santa.

Les dones havien de ser dominables per tirar endavant les cases, les collites i els fills sense causar aldarulls.

En cert temps les dones a Occitània (aprox. l’any 1200), les comtesses i les seves dames van voler elevar la seva cultura i parlaven de noves idees i d’una religió diferent. Per tallar aquest conat de llibertat el sant Pare immediatament va oferir aquestes terres al rei francès.

Poc després va acabar el nou món i la nova religió. Els que no van abjurar la seva fe van ser cremats a Montsegur només uns 200 o 400 segons qui ho explica.

La grandesa de les dones al ser mares i tota la càrrega de tendresa que això comporta. I després saber ser la companya i amiga del company i amic. Camí de dues direccions. Quan un vol saber o dominar o menysprear a l’altre, la qüestió entra en crisi.

Com dones no creieu que part de la marginació a la dona ve portada per la mateixa religió.

Dins el món global actual ha millorat el treball de la dona o han empitjorat les condicions de treball dels dos sexes. Hem de pensar segurament en:
“No a l’enfrontament, sí a l’actuació conjunta”.

Perquè sinó al final guanyarà el de sempre: el poder i el capital que s’aprofita de tots dos.

I ara una petita idea:

En Catalunya els teixidors eren ben remunerats. Per aconseguir més treball i producció a menys preu va portar-se personal d’altres regions.

Quan aquest pou va ser sec, l’altra solució econòmica  no va ser pujar els sous, sinó donar feina mal pagada a les dones.

Sincerament expresso la meva ignorància. 

“divertimento

Ell la mirava i en els seus ulls brillava la complaença de veure-la atractiva.

Ella el mirava i els seus ulls llambregaven atrets per la seva virilitat que es mostrava en els seus moviments.

Ell es va remoure en la cadira posant-se més dret i captivador.

Ella simplement va pujar un xic la faldilla i va tibar la curta brusa avall mostrant que la mare naturalesa l’havia ben dotada.

Ell va prendre el got i va fer un glop mentre somreia i movia els llavis com en un petó.

Ella va agafar la seva beguda i xuclà suament la canyeta i en acabar va treure la punta de la rosada llengua.

Pregunta: Per què segons els canons ell ha de fer el primer pas. Modernament he escoltat que això s’ha variat, no sé si és per millor o pitjor.


Miquel Pujol Mur