És
el vestíbul d’un fastuós hotel situat en un gran gratacel, davant de la porta d’un
dels diferents ascensors. S’obren les portes de l’habitacle, baixen diverses
persones i les quatre que l’estan esperant pugen, pitgen els corresponents botons,
es tanquen les portes i l’ascensor inicia la pujada cap als diferents pisos.
Els quatre viatgers formen un grup molt
heterogeni, fins i tot les seves indumentàries mostren les seves diferents
procedències i el grup al que pertanyen. Un és un senyor grassonet, d’alçada
mitjana, cara rosada, cabell blanc i bastant calb, va vestit de capellà modern
amb pantalons i americana foscos, però l’alçacoll blanc destaca sota la seva barbeta.
Es nota que és un capellà de certa categoria, amb una bona formació a nivell
intel·lectual i preparat per saber rebatre les opinions contraries. Un
conversador capacitat per a qualsevol discussió.
L’altre home és prim, millor dit sec, no
gaire més alt, va vestit amb una espècie d’abric llarg negre, porta una barba llarga
amb tirabuixons i sobre el seu cap porta
el capell habitual dels jueus. És un rabí i segons es veu, també, un home amb
gran coneixement de la seva religió i del món. Un hàbil interlocutor.
Aproximadament tots dos tenen de cinquanta
a seixanta anys.
L’altra persona és una dona sobre la
quarantena, que sembla que fa el possible per dissimular el seu sexe, és alta i
morena, amb el cabell curt tallat estil garçon
i no porta gens de maquillatge ni pintura. Porta un pantaló marró i un
jersei blau ample i llarg, que no permet identificar les corbes de la seva
anatomia. No porta anells ni arracades i les seves maneres són brusques, quasi
masculines o almenys ho intenta. Transmet la imatge d’una dura feminista.
Ara arribem a la darrera persona que està
dins l’ascensor. Aquesta també és una dona, però tot el contrari de l’altra. És
més jove, no arriba a la trentena, sofisticada i molt provocativa. Alta, sinuosa,
de corbes voluptuoses, cabellera llarga tenyida de rossa , pintada i maquillada
al màxim; els llavis molsuts estan perfilats i pintats de color vermell. Porta
un vestit curt que mostra les seves llargues i boniques cames, l’escot mostra generosament
els seus pits. Més aviat sembla una starlet
de cert gènere de pel·lícula.
Mentre puja l’ascensor, els dos homes que
s’han saludat amb un moviment de cap, comencen a parlar amablement entre ells,
mirant de no obrir-se cap ferida abans de temps. Van a un programa de debat
sobre la fe i les creences darrere de la mort, també dels costums com se
celebra el dol a cada religió, al canal de la televisió, situat a dalt de tot
de l’edifici.
La dona feminista està parlant pel telèfon
mòbil i manté una discussió amb un home al qual anomena Joan. Mentrestant, la jove
vistosa és en un racó i, com que no té res a fer, s’està mirant les ungles de
la mà que són llargues i pintades d’un color vermell a joc amb els llavis.
Tot d’una se sent un soroll estrany com si
un element metàl·lic es trenqués i, de cop, l’ascensor queda parat, baixa un
pam, queda fermat i quiet. Les quatre persones fan un sospir i els dos religiosos
eleven els ulls al sostre, suposadament volent-los dirigir al cel. La noia
pintada fa un petit crit i l’altra dona deixa anar un renec, perquè per culpa
del sotrac de l’habitacle s’ha donat un cop amb el mòbil i li surt sang del
nas. Tanca i guarda l’aparell, es treu un mocador de paper d’una butxaca i es
neteja la sang i tira el cap enrera per tallar l’hemorràgia dels narius.
Mentre resten parats amb les portes
tancades i sense poder sortir, se sent una veu que per mitjà de l’altaveu,
situat al comandament de l’ascensor, els comunica que estiguin tranquils que
seguidament vindrà l’equip de rescat a treure’ls. Acabades d’oir aquestes
paraules per asserenar-los, l’habitacle fa un nou moviment i grinyola, al
mateix temps que s’apaguen els llums i queden a les fosques.
Immòbils esperen la solució al problema,
aleshores s’escolta un xiscle ofegat i el “plaff” sec d’una bufetada.
¾ Carallot,
que es creu!- Crida la veu de la noia jove.- Atrevit! Com pot ser tan
poca-vergonya?
En aquell moment s’obren els llums i les
quatre persones es miren entre si. La noia té la cara encesa de ràbia i s’està
posant bé l’escot, perquè té un pit quasi fora de la roba. Els altres tres es
miren l’un a l’altre, tots confosos i sense saber què dir.
¾ Una
no és pot fiar de ningú.- Ho refrega a les cares, però, sense acusar
directament a ningú.- Quan veuen a una jove eixerida i maca tothom s’atreveix a
rebregar-la. Qui m’anava a dir que dos religiosos i una dona em volessin violar.
¾
Ei,
que jo no he fet res!- Exclama el capellà.
¾
Vostès
són els pitjors tant d’església, tant de sagristia i quan poden, tan els és
ficar mà a una dona com a un jovenet.
El clergue confós i enrabiat per aquestes
paraules, no sap trobar frases per contestar. El rabí es mira a la noia,
intenta fer un somriure i comenta:
¾
No
es creurà que jo, que sóc un home respectuós del Talmud, hagi sigut capaç de
tocar-la.
¾ Vostè,
un altre pervertit, amb aquestes barbes tapant-li la cara, dissimulant la seva mirada luxuriosa. A més,
dintre dels caus del seu gueto, vostès assassins de Déu, no sé com ho pot fer
la policia per esbrinar els seus crims libidinosos.
El rabí, malgrat les barbes, es posa
vermell i amb els ulls estupefactes per la sorpresa. En aquestes la noia es
mira a l’altra dona que molt tranquil·la es treu la sang del nas que l’hi ha
deixat de rajar.
¾ I
tu no estiguis tan feliç, com si no t’hi anés res, amb aquests posats de
feminista mascle, deus amagar una lesbiana molt a vigilar. Com si no us
conegués, veniu amb cara d’amigues protectores i després no feu res més que
grapejar.
En aquest moment, suaument l’ascensor puja
fins a les portes, que s’obren. S’escolta la veu d’un home que diu:
¾ Tallin.
Ho has fet molt bé, Rebeca. Ho emetrem aquest mateix vespre en acabar les notícies
de la nit, et veurà tot el país. Has fet una bona interpretació. I vostès
dispensin però, com que ho hem fet amb una camera d’infrarojos, tothom veurà la
seva innocència.
La noia, la Rebeca se li acosta i,
enganxant-se literalment a l’home, li murmura a cau d’orella.
¾ Veritat
que em donaràs el paper a la sèrie? Se m’han vist turgents, oi?
¾
Segons
com et comportis aquesta nit, el paper serà teu.
Fins quan hem de deixar atacar la nostra
intimitat.
Durant quant temps la televisió ens ha
d’avergonyir.
És lògic riure’ns dels mals moments dels
altres.
Fins on arriben les persones per accedir a
la fama.
Miquel Pujol Mur.
Berga, 25 febrer 2005.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada