Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


diumenge, 6 d’octubre del 2013

DIALEG A LA PORTA DE L’ASCENSOR.

L’home empeny la porta de l’ascensor al tercer pis. Fa falta certa força per obrir-la. A més, impacient ha empès abans que el mecanisme l’hagi deixat lliure per obrir-se. 

Agafat a la porta, fent força per obrir-la i amb les mans ocupades per les crosses, a causa de la cama dreta enguixada, surt trontollant de dins la cabina. 

El jove que també està esperant l’ascensor l’agafa del braç ja que el veu a punt de caure  i li diu.
¾    Ei, mestre, que necessiteu ajuda? 

L’altre li contesta,
¾    Gràcies, aguanti'm la porta perquè sinó més aviat amb veig amb l’altra cama embolicada.
¾    No es preocupi, l’ajudo.- I amb una mà aguanta a l’home i amb l’altra aguanta la porta de l’ascensor. Però, mentre ajuda a aguantar-se dret a l’home la porta es tanca i l’ascensor se’n va.
¾    Home, c..... m’ha fotut.                                
      ¾    Ho lamento molt.
¾    Bé, que anem a fer. Com s’ho ha fet, esquiant? 

L’home alça la cara mig somrient i mirant-se al jove comenta.
¾    Au, jove que creus que a la meva edat encara puc anar a esquiar. Això quan tenia la teva d’edat.
¾    Bah, home, bah, que el rei té setanta anys i va a esquiar a Baqueira.
¾    Xato, si jo fos el rei potser també aniria a esquiar i amb escoltes per tot arreu.
¾    I doncs?
¾    De treballar, d’anar d’un canto a l’altre, de picar i de suar, això és el que ha destrossat el meu genoll. 

Miquel Pujol Mur.