Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 22 d’octubre del 2013

LES PARAULES ÉS TOT EL QUE TENIM

Les paraules són el primer mitjà de comunicació entre persones. 

Segons els llibres una part molt important del desenvolupament de la raça humana ha depès de tres particularitats: la utilització d’estris per les tasques habituals, la comunicació entre el components de la tribu i el foc. 

No hem de pensar en les paraules com una forma lligada amb expressions i frases com diuen els mestres de primera ensenyança: allò d’article, nom, verb i complements.
          - Una paraula sense verb no té significat perquè no té acció. 

Aleshores em faig una reflexió. Si això que diu és cert. Aquell primer:
          - Uf! - Quan el nostre primer antecessor es va cremar els dits en el primer foc que va veure, no volia dir res.  

I aquell:
          - Ai! - Quan un altre homínid li va donar un cop d’estaca, tampoc volia dir res.
 
O l’altre:   
          - Ua!- Mentre es picava el pit amb els punys per atemorir al rival pel favor de la femella, aquells dues lletres no tenien cap valor. 

Sort va haver que d’aquests primers crits van esdevenir les paraules que utilitzem ara.

Miquel Pujol Mur