Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dissabte, 5 d’octubre del 2013

EN L’AEROPORT.


Des de el meu lloc de vigilància de la terminal del aeroport observo a un home que camina ràpidament pels passadissos arrossegant la maleta amb una mà i agitant el bitllet d’embarcament en l’altra. Sembla desesperat i vertaderament ho està.

Quan s’acosta a la porta crida a l’hostessa, tot dient-li:
¾    Ei, no tanqui, ja hi arribo, ha estat culpa del taxista- Arriba esbufegant davant del mostrador i li entrega sobtadament, quasi llençant-li el bitllet a la cara.
¾    Senyor, ho lamento- contesta educadament la mossa- però l’avió ja és a la pista d’enlairament. Haurà de canviar el viatge.
¾    Com diu?- Donant-li una empenta entreobre les dues portes i entra dins el tub d’embarcament.
¾    Senyor, sortí immediatament o crido al de seguretat. 

En sentir el crit de l’hostessa guaito en la seva direcció a veure s’hi passa algun fet que faci necessària la meva actuació. El passatger s’ha colat per les portes i no vol sortir. Crida però no entenc les seves paraules. M’apropo a la noia que intenta tibar-lo del braç i amb molta angúnia parla a l’home:
¾    Surti si us plau, no fem més aldarull. 

L’home és nerviós, mira cap a la porta i barbuteix: Un avió ja. La xiqueta neguitosa pensa en el supervisor que farà la ronda aviat: Quin escàndol! 

Aconsegueixo arrossegar l’home que ha abandonat la maleta i que encara s’agafa amb les dues mans a la barra de les portes. Crida que necessita un altre avió perquè l’esperen per casar-se amb una rica pubilla. Que li portin un avió que no port esperar el proper. 

S’acosta el cap de vol i intenta amb bones paraules convenç-se’l perquè telefoni a la família explicant el que ha succeït i que retardin unes hores el casori. L’home no escolta, continua agafat a les barres ara emmanillat i somica mentre mira desesperat el passadís d’entrada de la sala d’embarcament. De cop, obre els ulls i entre sanglots murmura:
¾    La dona i els nens. Ai, si em veuen! I el casori amb la Marisa penjat! Com els ho faig entendre. No, si al final m’empresonaran per bígam!!! 

FLUX DE CONSCIÈNCIA 

Núria dona, Marisa novia, casament, rica, nens, diners, avió, manoi un altre avió, fill de p... el taxista, policia, emmanillat, quants anys, divorci, sense ni cinc, feina, deutes, pensió, no veure els nens. Ai, Déu meu!!!- hi plora amb grosses llàgrimes. Un crit em trenca la gargamella. Ai, quin dolor, el cor!!! 

Miquel Pujol Mur