Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dijous, 31 d’octubre del 2013

MONÒLEG D’UN HOME PERDUT .

En arribar a casa el meu fill va dir-me que volia baixar d’internet, per fer servir com a so per les trucades del seu mòbil el riure d’un cavernícola.

Esglaiat, ja no sabia on trobar res, vaig cridar a la meva dona i després de demanar-li les sabatilles(eren on sempre) li vaig repetir les paraules del nen.

La dona, em va mirar, va arrufar el nas (no era per culpa de les sabatilles, amb això sóc molt meticulós) i va contestar-me: com si no haguessis estat mai un crio.

La nena gran (me l’estimo molt, sempre que no vingui amb el friki del “novio”, ara no se’n diu així, ara se’n diu amic o no sé què) passava pel passadís i vaig preguntar-li també. Va i em salta (pot ser al veure’m amb cara de no comprendre res): - pare, ni que fossis l’avi, tu ets més jove.

La veritat, amics, estic assegut davant de la peixera i miro el peixet ridícul que tenim (ridícul, però valent, s’ha menjat els altres) amb cara de tòtil.

Barrino i barrino, el riure del troglodita travessa les meves orelles com si fos el so de trompeta d’un elefant (barrejat amb el crit de Tarzan), segueixo barrinant i barrino, vaig amunt i avall entre els amagatalls del meu cervell.

El meu fill, el crit del cavernícola.

La dona em tracta de crio.

La filla em veu vell( maleït xicot, abans era la nineta dels seus ulls)

El cap parla de jubilacions anticipades.

El de la Banca em diu que estic amb números vermells.

El metge que no begui. 

Qui sóc jo? Per això he lluitat tants anys.  

Vull ser un peixet i que tinguin cura de mi, total per un glop més o menys de cervesa. 

Miquel Pujol Mur.