Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


dimarts, 8 d’octubre del 2013

IL•LUSIONS DE NAVEGANT

Pujo la vela de messana i el veler navega impulsat pel vent que l’empenyi de popa.

Em salpica l’aigua que talla la quilla. La meva cara i els meus braços es mullen, em fa nosa la samarreta i em la trec. Satisfet obro la boca i a ple pulmó respiro l’aire amb l’olor a mar i el sol m’escalfa.

Miro a estribord, els meus ulls capten la imatge del galió pirata de Barba- roja que amb el velam  obert inclosos el foques es llença sobre la meva petita nau.

M’agafo fort al timó i giro la roda cap a babord per evitar l’escomesa. Porta els canons sortits, es veu brillar els focs a les mans dels artillers preparats per encendre les metxes  quan ho digui el contramestre.

He tingut sort de ser una nosa pel desigs del pirata. Què podrien trobar en la petita nau?

Malgrat tot, la meva mirada segueix el seu rumb, veig que decididament van de cara a enfrontar-se al trirrem  romà d’Escipió  que porta el rumb del port de Tarragona.

Em porto les mans al cap, el meu petit veler es agafat per les esteles del gran galió i salta sobre les ones.

Tremolo i m’he encomano a nostra Senyora del Carme, patrona del mariners atrafegats. 

Amb aquell moment la santa Maria de Cristòfol Colom, talla el moviment de l’aigua i torna la tranquil·litat a la coberta de la meva embarcació. 

Corrent baixo a la cabina, agafo la gorra i deixo l’ampolla de rom, per molt mariner que sigui beure’n, no sigui torni a agafar una insolació i mitja trompa.   

Miquel Pujol Mur.