Després d’una i mil proves amb blogs compartits amb excel·lents companys/es m’he decidit a la meva joventut acumulada – expressió escoltada darrerament- a publicar aquest blog.
Si les meves frases acompanyades de les fotografies de la M. Rosa, la meva parella, us són grates ambdós ens trobarem satisfets de què la nostra modesta tasca sigui del vostre interès.


divendres, 4 d’octubre del 2013

L’ASSASSÍ- Conte de por

La porta grinyola i una esgarrifança em travessa l’esquena. 

Potser m’ha vist algú? 

Obro la porta i faig una ràpida ullada furiosa pels voltants del garatge. No hi ha cap anima vivent, només el gat negre de la veïna que ha saltat la tàpia. 

Pobre animal! Ara no haurà ningú que li doni menjar.  

Tanco la porta i m’endinso en la foscor. Les parets de l‘habitacle són plenes d’ombres, només una llum blanca il·lumina el cos nu estès sobre la taula. La sang encara regalima de la ferida del ganivet en la jugular. A terra, sota el seu cap, un pot  vell recull un regalim sanguinolent. 

M’apropo al cos, el daurat cap penja enrere, i deixa visible i oberta la ferida com si fossin uns llavis entreoberts. Els ulls, mig clucs, mostren les ninetes immòbils i sense vida.  

Examino el cadàver, entremig de les costelles i sota l’estèrnum faig una senyal per on penso tallar. Tallar, no! Seria un sacrilegi, només faré un petit tall amb el cúter per esquinçar la pell i aleshores obrir, trencar, endinsar-me amb les ungles, els dits i les mans, i notar encara la tebior de la carn i el cruixir dels ossos. Les meves mans s’enfonsen, obren l’esvoranc i el fan més gran, la pell i la carn s’esquincen, i trobo el seus òrgans. Els arranco un a un i els deixo sobre una safata. 

Oh, el cor! - exclamo satisfet i un petit defalliment omple el meu cos, i premo. D’una de les arteries esquitxa un glop de sang.  Em taca. 

La tremolor em sacsejà, la baba em cau per la comissura dels llavis. 

Aleshores mentre estic estàtic, enfebrat i abstret un lleuger cop, un petit soroll, una altra llum i una fiblada com d’un punxó travessa la meva espinada. Com un ninot de la fira quan li tallen les cordes, em plego i caic lentament a terra escampant les restes tretes del cos. Sento la meva pròpia mullena calenta.  

Immòbil, las, sense força, una llàgrima cau dels meus ulls, ploro. Potser aquella oració apressa de nen sona en la meva ment. Tanco els ulls. No! Es tanquen sols i un sospir, el darrer sospir se m’escapa de la boca acompanyat, si és veritat, de la meva anima. 

Una suau aura, un dèbil resplendor  i... a la fi descanso 

Miquel Pujol Mur